دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله اثر بازی درمانی بر اختلال های رفتاری کودکان

دانلود رایگان مقاله اثر بازی درمانی بر اختلال های رفتاری کودکان

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله روانشناسی ، علوم تربیتی

.

—————–

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله اثر بازی درمانی بر اختلال های رفتاری کودکان ” بدین شرح است:

هدف پژوهش حاضر فرا‌تحلیل مطالعات اثربخشی بازی درمانی بر اختلال‌های رفتاری کودکان در ایران بود. روش: روش پژوهش حاضر از نوع فراتحلیل است، از این رو با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی نسبت به یافتن و جمع-آوری تمام گزارش‌های پژوهشی اقدام شد. نمونه مطالعات مورد استفاده شامل۲۲ مطالعه انجام شده از ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ در سراسر کشور بود که ۶۳۷ نفر آزمونی را در بر می‌گرفت.

داده‌های حاصل از این ۲۲ مطالعه با روش اندازه اثر تفاوت میانگین استاندارد شده یا d کوهن برای مدل اثرهای ثابت مورد فرا‌تحلیل قرار گرفتند. تمام عملیات آماری با استفاده از ویرایش دوم نرم‌افزار جامع فراتحلیل انجام شد.

یافته‌ها: یافته‌ها نشان دادند که میانگین اندازه اثر کلی مطالعات مورد بررسی برای مدل اثرات ثابت برابر ۴۳۴/۰ و برای اثرات تصادفی برابر ۴۷۷/۰ می‌باشد که هر دو معنادار هستند. با توجه به این که اندازه‌های اثر ناهمگون بودند، نسبت به جست و جوی متغیرهای تعدیل کننده اقدام شد. یافته‌ها نشان داد که بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی با توجه به طرح پژوهش و جنسیت آزمودنی‌ها، تفاوت معناداری وجود نداشت. اما بین اندازه اثر مطالعات مورد بررسی در زمینه اثربخشی بازی درمانی بر اختلال‌های رفتاری کودکان با توجه به سن آزمودنی‌ها، نوع متغیر مستقل و تعداد جلسه‌های بازی درمانی تفاوت معناداری وجود داشت.

نتیجه‌گیری: برگزاری جلسه‌های بازی درمانی بطور کامل و در جلسه‌های متعدد و در سنین پایین‌تر می‌تواند اختلال‌های رفتاری کودکان را بهبود بخشد.

————-

مشخصات مقاله:

دسته : روانشناسی ، علوم تربیتی

عنوان  : مقاله اثر بازی درمانی بر اختلال های رفتاری کودکان

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

 .
.
download-mihanhamkar-com
.
.
——————-
مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا