آموزش زبان انگلیسی

بهترین دیکشنری برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین دیکشنری برای یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی از کدام دیکشنری استفاده کنیم؟

همیشه مشکلات ما ناشی از کمبود منابع نیست. گاهی هم وفور منابع مشکل‌زاست. تعداد سایت‌هایی که به عنوان دیکشنری در فضای وب وجود دارند، کم نیست. اما دقیقاً مشکل از همین جا شروع می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، حتی حرفه‌ای‌ترین کاربران اینترنت هم، عموماً به یک سایت خاص وفادار نیستند و به دلیل همین تعدد منابع، ترجیح می‌دهند برای جستجوی معنای هر واژه، به سراغ گوگل بروند و گوگل از میان دیکشنری‌های مختلف، یکی را به عنوان گزینه مطلوب به کاربر معرفی کند. البته این کار برای ترجمه سریع خیلی مناسب است. اما در بلندمدت، استفاده از یک سرویس ثابت، می‌تواند مزایای بسیار بیشتری داشته باشد.

گوگل:

احتمالاً شما هم برای ترجمه سریع انگلیسی به فارسی، از خود گوگل استفاده می‌کنید. کافی است در گوگل عبارت English to Persian Dictionary را جستجو کنید تا بتوانید در پنجره‌ای که نمایش داده می‌شود، معادل کلمات مد نظر خود را جستجو کنید.

dictionary-google

اما همه می‌دانیم که یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، در بهترین حالت با دیکشنری‌های داخلی همان زبان (مثلاً انگلیسی به انگلیسی) امکان‌پذیر است و طبیعتاً تلاش می‌کنیم از این دیکشنری‌ها استفاده کنیم. در اینجا برخی از بهترین گزینه‌های موجود را – به سلیقه‌ی گروه متمم – مرور می‌کنیم.

 

دیکشنری آکسفورد:

dictionary-oxford

شاید به سختی بتوان از لحاظ طراحی ساده و کارای فضای دیکشنری آنلاین، مشابه دیکشنری آکسفورد باشد. این دیکشنری، امکانات عمومی همه دیکشنری‌های دیگر نظیر لغت و معنی و کاربرد در جمله و موارد مشابه را دارد. اما شاید یکی از قسمت‌های کاربردی و مهم آن، بخش واژه‌های هم معنی یا همان Synonyms باشد. چون بر خلاف بسیاری از دیکشنری‌ها که فقط فهرست بلندبالایی از واژه‌های مشابه را می‌نویسند، اینجا با ارائه‌ی توضیح، به انتخاب بهترین گزینه کمک می‌شود. به عنوان مثال اگر وقتی شما دنبال لغتی مثل وقت کشی و از بین رفتن وقت بگردید می‌توانید در بخش واژه‌های هم معنی لغت Kill را جستجو کنید. آن وقت به شما گزینه‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود. از جمله اینکه: اگر منظور شما We had to kill several hours و مفاهیمی مشابه است می‌توانید از واژه‌هایی نظیر Fill up و Use up و Spend و … استفاده کنید.

Dictionary.com :

dictionary-dictionary

سایت Dictionary.com یکی از معروف‌ترین و حرفه‌ای ترین سایت‌های این حوزه است. در بسیاری از موارد، گوگل هم جستجوگران را برای مشاهده معنی لغات، به این سایت هدایت می‌کند. شاید یکی از گزینه‌های عمومی و مطلوب برای استفاده از دیکشنری آنلاین این سایت باشد. امکاناتی نظیر توضیح معنی، بررسی ریشه‌ی کلمات، مثال‌های متعدد و تلفظ و عموم قابلیت‌هایی که از یک دیکشنری انتظار دارید، توسط این سرویس، ارائه می‌شود.

The Free Dictionary :

dictionary-the-free-dictionaryبسیاری از دیکشنری‌های موجود در فضای آنلاین، صرفاً شکل دیجیتال همان دیکشنری‌های موجود در فضای آفلاین هستند. یکی از مواردی که می‌توانید به وضوح تفاوت را در آن حس کنید The Free Dictionary  است. جدای از لغت‌نامه و گزینه‌های استاندارد، به لغت‌نامه‌های تخصصی پزشکی و مالی و فرهنگ اصطلاحات هم دسترسی دارید. به همان اندازه شاید اگر در بخش پزشکی Aspirin‌ را جستجو کنید،‌ بیشتر متوجه شوید که طراحان این سرویس،‌ تا چه حد برای ارائه‌ی اطلاعات جزیی و دقیق تلاش کرده‌اند!

BusinessDictionary :

businessdictionaryاگر به طور تخصصی در جستجوی واژه‌های حوزه مدیریت و کسب و کار هستید، احتمالاً BusinessDictionary هم می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. تعاریفی که برای واژه‌های تخصصی مانند Brand و Strategy و یا اصطلاحات بازرگانی نظیر اینکوترمز و … در این دیکشنری ارائه شده، با دقت و توجه به معنای متعارف و علمی آنها تدوین گردیده‌ اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا