اخبار دانشگاهیپیام نور

حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی پیام نور

حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی پیام نور

حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی پیام نور

بر اساس این اصلاحیه ، تبصره ماده ۸ و تبصره ماده ۱۷ در آیین نامه آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور تغییر کرده است :

۱- به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه وزارتی  ، چنانچه دانشجویی یک درس عملی- نظری را اخذ  ولی نمره قبولی کسب نکند، اما دوره عملی درس را گذرانده باشد، می تواند بخش نظری آن درس را به صورت معرفی به استاد در نیمسال بعد با رعایت مفاد ماده ۸ اخذ نماید.

۲- به استناد تبصره ۱ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی ، دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند، نمره یا تمام نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، ثبت و باقی می ماند، اما در میانگین کل  دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

۳- به استناد تبصره ۲ از ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی  ، گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱ ماده ۱۸ ، صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی می باشد. نمرات مردودی در میانگین ترم محاسبه می شود.

۴- به استناد تبصره ۳ ماده ۱۸ آیین نامه وزارتی  ، تسهیلات این بخشنامه شامل دانشجویانی که به دلیل تقلب و یا حکم کمیته انضباطی نمره مردودی دریافت می کنند نمی شود.

۵- به استناد ماده ۳۳ آیین نامه وزارتی  ، مفاد موارد فوق برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این بخشنامه شاغل به تحصیل هستند، به شرطی که خللی در تحصیل ایشان ایجاد نکند لازم الاجرا است.

دانشجویان عزیز  بر اساس اصلاحیه آیین نامه جدید آموزشی مقطع کارشناسی (پیوسته – ناپیوسته) دانشگاه پیام نور ، نمرات ردی در معدل کل محاسبه نمی شود و فقط نمرات قبولی دانشجویان در معدل کل دانشجو موثر و محاسبه خواهد شد. ولی نمرات ردی در معدل ترم باقی و محاسبه می شود .


 

توجه : طبق آخرین اخبار رسیده از مسئولین وزارت علوم ، این آیین نامه مورخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۴ به تمام دانشگاه های سراسر ایران اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، غیردولتی ها…. ابلاغ شده است.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ، عضو شورای آموزشی دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با پیام نورنا درباره حذف نمرات ردی از معدل کل دانشجویان کارشناسی گفت : بنده موافق حذف نمرات مردودی از معدل کل دانشجویان دانشگاه پیام نور می باشم.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی در پاسخ به این سوال که چرا تا الان برخی از بخشنامه ها و آیین نامه های وزارت علوم در دانشگاه پیام نور اجرایی نشده است گفت : مشکل اجرایی نشدن بخشنامه ها و آیین نامه های وزارتی از سال ها قبل در دانشگاه پیام نور وجود داشته و با اینکه بنده و برخی از اعضای شورای آموزشی دانشگاه بارها در شورای آموزشی و به مدیران دانشگاه پیام نور اعلام کرده ایم که نباید در اسکلت و اصل بخشنامه ها و آیین نامه ها تغییری ایجاد شود و تمام آیین نامه لازم الاجرا هست ، ولی با این حال برخی از بندها و قوانین ممکن است بر اساس تصمیم شورای آموزشی تغییراتی جزئی داشته باشد.

این عضو از شورای آموزشی دانشگاه همچنین افزود که جلسات شورای آموزشی دانشگاه معمولا حداکثر هر ۲ هفته یکبار تشکیل می شود و مطمئنا در جلسات بعدی این موضوع بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی همچنین با بیان اینکه موافق حذف نمرات مردودی از معدل کل دانشجویان پیام نور می باشد عنوان کرد که : حتما بنده موافقت خودم را در جلسه شورای آموزشی دانشگاه اعلام میکنم و امیدوارم در اصل و اسکلت آیین نامه تغییراتی صورت نگیرد و حذف نمرات ردی از معدل کل برای تمام دانشجویان پیام نور اجرا شود.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی یکی از اعضای شورای آموزشی دانشگاه پیام نور و عضو هیات علمی و رئیس بخش کشاورزی دانشگاه پیام نور می باشد که پیش از این سمت معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور را نیز بر عهده داشته است.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در ۳۳ ماده و ۳۴ تبصره در جلسه ۸۵۹ در مورخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید. و این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا