اخبار دانشگاهیکنکور سراسری

حذف کنکور سراسری

حذف کنکور سراسری

حذف کنکور سراسری

ابراهیم خدایی : تا پنج سال آینده ۸۵درصد کل ظرفیت آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش شود

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: آخرین قانونی که مجلس شورای اسلامی در زمینه حذف کنکور سراسری تصویب کرده مربوط به شهریورماه سال ۹۲ است که بر این اساس مدل امتحانی باید بر طبق تقاضا تنظیم شود.

وی افزود: بر اساس تصویب مجلس سه مدل سوابق تحصیلی، سوابق تحصیلی با آزمون و سوابق تحصیلی همراه با آزمون عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شد و به طور کلی قانون تصویب کرده است که تا پنج سال آینده ۸۵درصد کل ظرفیت آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش شود که این مسئله مربوط به تمام دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه آزاد و دولتی است که در حال حاضر در سال دوم اجرای این قانون به مرز ۸۰درصد رسیدیم.

خدایی گفت: نکته مهم این است که ۱۵درصد رشته‌ها پرمتقاضی هستند و باید زیرساخت‌هایی که قانون پیش‌بینی کرده است را آماده کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: شرایط پذیرش برای کنکور سراسری در سال ۹۴ اعلام شده است و در جلسه اسفندماه برای سال ۹۵ تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در رابطه با پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز عنوان کرد: سیاست وزارت علوم این است که روند افزایشی در پذیرش کارشناسی ارشد نداشته باشیم و ۲۰درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی وارد کارشناسی ارشد شوند ولی امسال ۴۵درصد پذیرش می‌شوند که ۵۵ درصد در رشته علوم انسانی هستند و باید ببینیم کشور به این میزان فارغ‌التحصیل علوم انسانی در کارشناسی ارشد نیاز دارد یا خیر.

در آزمون کارشناسی ارشد امسال ۸۱۲ هزار نفر شرکت کردند که با احتساب ۲ رشته‌ای‌ها به ۸۹۲ هزار نفر می‌رسند که در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی رقابت می‌کنند.

خدایی گفت:‌ دفترچه سؤالات نیز ساعت ۱۸ بعد از ظهر روز ۱۹ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و کلید سؤالات هم یک هفته بعد منتشر می‌شود.

وی افزود: نتیجه اولیه آزمون نیمه اول اردیبهشت و نتیجه قطعی شهریورماه اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا