اخبار دانشگاهی

حذف گرایش های رشته مهندسی صنایع از کارشناسی و دکتری

حذف گرایش های رشته مهندسی صنایع از کارشناسی و دکتری

.

محمد مهدی سپهری رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بازنگری رشتحذف گرایش های رشته مهندسی صنایع از کارشناسی و دکتریه مدیریت صنایع در سه مقطع تحصیلی به اتمام رسیده که براساس این بازنگری گرایش های مقاطع کارشناسی و دکتری حذف و گرایش های جدید منطبق با نیازهای کشور در مقطع کارشناسی ارشد این رشته ایجاد شده است.

وی افزود: طبق بازنگری های صورت گرفته تنوع گرایش‌ های مهندسی صنایع دارای ساختاری لوزی شکل است در واقع مقاطع کارشناسی و دکتری مهندسی صنایع فاقد گرایش هستند که دو راس پایین و بالای لوزی را تشکیل می دهند.

رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی عنوان کرد: مقطع کارشناسی ارشد که نشان دهنده قطر لوزی است دارای چند گرایش است که در این راستا گرایش های روزآمد و جدید منطبق بر نیازهای کشور نیز ایجاد شده اند.

سپهری بیان داشت: کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع شامل یازده گرایش با عناوین صنایع و سیستم‌ها (بهینه سازی سیستم ها)، سیستم‌های سلامت، لجستیک و زنجیره تأمین، سیستم‌های اقتصادی – اجتماعی، سیستم های مالی، کیفیت و پایایی، مدیریت مهندسی، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت پروژه، مدیریت نوآوری و فناوری، و آینده‌ پژوهی است.

رئیس کمیته مهندسی صنایع شورای برنامه ریزی خاطرنشان کرد: گرایش مدیریت مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد این رشته یکی از گرایش های جدیدی است که جایگزین گرایش مدیریت سیستم و بهره وری این رشته شده است.

سپهری گفت: درحال تدوین مجموعه کاملی از چارچوب های تحصیلات تکمیلی هستیم که قرار است این مجموعه به صورت مکتوب و در قالب یک مجموعه منتشر شود.

وی بیان داشت: برنامه داریم تمامی جزئیات شامل عناوین مصوب رشته های تحصیلات تکمیلی مهندسی صنایع و دروس هریک از مقاطع را در این کتاب به صورت جامع منتشر کرده و در اختیار دانشگاه ها قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا