دانلود رایگاندانلود رایگان حل المسائلدانلود کتاب

دانلود رایگان حل المسائل دینامیک مریام ویرایش ۶ + کتاب

حل المسائل دینامیک مریام ویرایش ۶ + کتاب

حل المسائل دینامیک مریام ویرایش 6 + کتاب

کتاب دینامیک مریام وکریک مشهورترین و رایج ترین کتاب درسی برای درس دینامیک است. این کتاب از سالها قبل در دانشگاه‌های ایران و جهان به عنوان منبع درس دینامیک معرفی و تدریس می‌شود.

کتاب شامل مسائل بسیاری است که جواب آخر بعضی از آنها در خود کتاب آمده است، اما دانشجویان به طور مکرر به حل تشریحی مسایل نیاز پیدا می‌کنند. راهنمای مسائل کتاب دینامیک مریام ویرایش ۶ شامل حل تشریحی همه‌ی سوالات ویرایش ۶ این کتاب است

دینامیک یا پویایی (به انگلیسی: Dynamics) از واژه لاتین به معنی حرکت‌شناسی گرفته شده است و شاخه‌ای از مکانیک و علوم مهندسی است که به بحث و مطالعه دلایل حرکت و به بیانی دقیق بررسی حرکت به کمک نیروها و قوانین مربوطه می‌پردازد.

در حالت کلی حرکت یک ذره از دو دیدگاه مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد به بیان دیگر می‌توان گفت، بطور کلی مکانیک کلاسیک که در آن حرکت اجسام مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، شامل دو قسمت سینماتیک و دینامیک است . در بخش سینماتیک از علت حرکت حرفی به میان نمی‌آید و حرکت بدون توجه به عامل ایجاد کننده آن بررسی می‌شود. بنابراین در سینماتیک حرکت بحث بیشتر جنبه هندسی دارد.
اما در دینامیک علتهای حرکت مورد توجه قرار می‌گیرند. یعنی هر ذره یا جسم همواره در ارتباط با محیط اطراف خود و متأثر از آنها فرض می‌شود محیط اطراف حرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال فرض کنید، جسمی با جرم معین بر روی یک سطح افقی در حال لغزش است. در این مثال سطح افقی به عنوان یکی از محیطهای اطراف جسم با اعمال نیروی اصطکاک در مقابل حرکت جسم مقاومت می‌کند.
حرکت یک ذره معین را ماهیت و آرایش اجسام دیگری که محیط ذره را تشکیل می‌دهند، مشخص می‌کند. تأثیر محیط اطراف بر حرکت ذره با اعمال نیرو صورت می‌گیرد. بنابراین مهمترین عاملی که در حرکت ذره باید مورد توجه قرار گیرد، نیروهای وارد بر ذره و قوانین حاکم بر این نیروها می‌باشد.

.

.نسخه لاتین: جهت دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام ویرایش ۶ اینجا کلیک نمایید.

.
 
.
.
 

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید،چه برنامه ای روی گوشی باید نصب باشه تا فایل باز شه برامون؟
    Pdf نیست؟!؟!

  2. سلام خسته نباشید.نسخه فارسی فقط ۴ فصله و کامل نیست اگه امکانش هست نسخه کامل در غیر این صورت ذکر کنید که کامل نیست??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا