پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پایان نامه سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال

پایان نامه سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال

جهت اخذ درجه کارشناسی

سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول: فنر و لرزه‏ گیر
مقدمه
تاریخچه سیستم تعلیق
فنر
فنر مارپیچ
فنرهای پیچشی
میله پیچشی
میله پایدارنده
کاربرد میله‏های پادغلت در سیستم تعلیق
کاربرد میله پادغلت
فنر تخت
فنر لاستیکی
لرزه‏گیر
کاربرد
کارکرد
نصب و جایگذاری لرزه‏ گیر
نامگذاری
دسته بندی لرزه‏ گیرها
لرزه‎‏گیر اصطکاکی
لرزه‏گیر گازی
چگونگی کارکرد
لرزه‏گیر روغنی
چگونگی کارکرد
لرزه‎گیر تلسکوپی
چگونگی کارکرد
مجاری روغن
گونه‏ های دیگر
لرزه‏گیر شیطانکی
لرزه‏ گیر نواری
لرزه‏ گیر پره‏ دار
لرزه‏ گیر فنر هوایی
لرزه‏ گیر روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی
لرزه‏ گیر وزنه‏ای

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال ” بدین شرح است:

از همان روزهای اولیه ساخت اتومبیل و حتی قبل از آن ، در زمانی که اسب‏ها گاری را می‏کشیدند ، به خوبی معلوم و مشخص بود که ناهمواری‏های سطح جاده برای مسافران نامناسب است و باید این ناهمواری‏ها و مسافران از یکدیگر جدا می شدند.
این جداسازی خیلی بیشتر از یک مسئله فقط درباره راحتی است. دست اندازهای پی در پی و گودال‏های سطح جاده که سبب تکان خوردن و وارد شدن یک‏سری نیرو‏های عمودی به اتومبیل می شوند با افزایش نسبی سرعت اتومبیل نیز تغییر می کنند. با سرعت‏های بالایی که امروزه به آنها دسترسی داریم، مجموع این ضربات متوالی برای مسافران و همچنین قطعات و قسمتهای مکانیکی اتومبیل تحمل ناپذیر خواهند بود. در ضمن این تکانها مشکلاتی را برای کنترل اتومبیل نیز ایجاد می کند.در نتیجه ، یک نیروی کششی میانی بین بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.
لرزش‏های پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده  و سرنشینان می‏شود. در پی آن کارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‏افتد، بنابراین مدل‏سازی مود سواری خودرو به‏سازی پاسخ لرزشی آن با بهره از میراینده‏های ارتعاشی از دیدگاه‏های مهم در طراحی خودرو بوده که آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.
خاصیت میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی ویژگی‏های مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکان‏پذیر است. مجموعه مشخصی که فراهم‏گر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد.
نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای X وY و Z ) و فراهم کردن حرکات خطی و زاویه‏ای مناسب آن است. نیز چرخ‏ها را به صورت تکیه‏گاهی امن در زیر خودرو نگاه می‏دارد به گونه‏ای که چرخ‏ها توان مهار سازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و … ) را داشته باشند. ویژگی‏های سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایش خودرو تأمین گردد.
برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر می‏گیریم :
•بی تعلیق : بدون سیستم تعلیق، تایر و بدنه معلق می‏باشند در نتیجه هر ناهمواری در سطح جاده، به سرنشینان خودرو منقل خواهد شد.
•با تعلیق و بی لرزه‏ گیر:‌ در این حالت تایر به زمین چسبیده ولی بدنه معلق می‏باشد. در نتیجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پایین نوسان می‏کند.
•با تعلیق و با لرزه‏ گیر : در این حالت تایر و بدنه به زمین چسبیده است و لرزه‏ گیر، نوسانات فنر را دفع می‏نماید؛ چرخ‏ها به راحتی به بالا و پایین حرکت کرده و پایداری، اطمینان و راحتی خودرو را در پی خواهد داشت.
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات دینامیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۸۲
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا