پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه سیستم های ترمز ABS – ضد قفل

پایان نامه سیستم های ترمز ABS – ضد قفل

جهت اخذ درجه کارشناسی

ترمز ABS

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول
ترمز چیست ؟
ترمز های هیدرولیکی
ترمز دو مداری با پمپ دوبل
سیستم ترمز چرخ
سیستم ترمز دیسکی
بوستر
فصل دوم
فلسفه یABS
اختراع ترمز ضدقفل
محدودیت های ترمز ضد قفل
دینامیک تایرها
فصل سوم
معرفی اجزا سیستم ABS
واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
مدارهای ایمنی
دوره (سیکل ) کنترل ABS
مدارهای هیدرولیکی
مدارهای جلو – عقب مجزا
مدارهای قطری مجزا
کانالهای ABS
سیستم های یک کاناله
سیستم های سه کاناله
سیستم های چهار کاناله
واحد کنترل هیدرولیکی
نوع مجتمع
نوع غیر مجتمع
و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ”  پایان نامه سیستم های ترمز ABS – ضد قفل ” بدین شرح است:

در سالهای دهه ی ۱۹۵۰ ، مهندسان طراحی که روی ترمز هواپیما کار می کردند ، دریافتند که بیشترین گیرایی چرخ با زمین درست در لحظه ی قبل از قفل شدن چرخ با زمین اتفاق می افتد . آنها با اختراع ترمزی کاملا مکانیکی ، روشی را به کار بردند که ، به محض احساس قفل شدن چرخ ، فشار روی ترمز کاهش می یافت .
به این ترتیب ، تایر همیشه در وضعیت نزدیک به قفل شدن و بیشترین گیرایی کار می کرد و لذا مسافت لازم برای توقف هواپیما کاهش می یافت . این ترمزهای ضد قفل اولیه سبب گردیدند که هواپیما به خصوص هنگام فرود آمدن روی سطح یخ زده ، سالم روی زمین بنشیند .
مهندسان خودرو به زودی اهمیت بالقوه ی این نوع ترمزها را در حفظ تعادل و کنترل فرمان خودرو در موارد ترمز کردن اضطراری دریافتند.
یکی از اولین خودروهایی که به ترمز ضد قفل مجهز گردید ، مدل،jensen FF  در سال ۱۹۶۵ بود .ترمز این خودرو از نوع مکانیکی ضد قفل و تقلیدی از همان ترمز هواپیما بود . این ترمز گرچه عملا عملکرد خوبی داشت ، ولی گران تر و سنگین تر از آن بود  که بتوان آن را روی هر خودرویی به جز خودروهای گرانقیمت نصب کرد . به این ترتیب موضوع ترمز ضد قفل تا زمان پیش آمدن فن آوری بهتر کنار گذارده شد .
در اواخر سالهای دهه ی ۱۹۶۰ ، بسیاری از سازندگان خودرو ، شروع به آزمایش ترمزهای ضد قفل با مدارهای کنترل الکترونیکی از نوع آنالوگ نمودند . شرکت فورد اولین دستگاه خود را از این نوع در سال ۱۹۶۸ به نمایش گذاشت و شرکت کرایسلر اولین دستگاه کنترل ترمز ضد قفل روی خودرو چهار چرخ محرک را در سال ۱۹۷۱ ساخت . در ژاپن هر دو شرکت تویوتا و نیسان ، ترمز ضد قفل الکترونیکی را به کار یبردند  و در آلمان ، شرکتی مشترک بین تلفونکن و بندیکس ، سعی نمودند ترمز ضد قفل خودرو را به بازار بفرستند . متاسفانه علم الکترونیک و تکنولوژی ساخت در آن زمان آنقدر پیشرفته نبود که ترمزهای قابل اعتماد و ایمن تولید شوند ، لذا هیچ یک از این دستگاهها از لحاظ تجارتی موفق نبودند.
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: سیستم های ترمز ضد قفل (ABS)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۱۴
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا