پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعاتپایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر

دانلود پایان نامه شبکه های بی سیم Wi-Fi

پروژه بررسی شبکه های بی سیم Wi-Fi

جهت اخذ درجه کارشناسی

شبکه های بی سیم Wi-Fi

بخشی از فهرست مقاله:

-۱ تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی
۱-۱-۱- عوامل مقایسه
۲-۱-۱- نصب و راه اندازی
۳-۱-۱- هزینه
۴-۱-۱- قابلیت اطمینان
۵-۱-۱- کارائی
۶-۱-۱- امنیت
۲-۱ مبانی شبکه های بیسیم
۳-۱ انواع شبکه های بی سیم
۴-۱ شبکه‌های بی‌سیم، کاربردها، مزایا و ابعاد
۵-۱ روش های ارتباطی بی سیم
۱-۵-۱- شبکه های بی سیم Indoor
۲-۵-۱- شبکه های بی سیم Outdoor
۳-۵-۱- انواع ارتباط
۴-۵-۱- Point To point
۵-۵-۱- Point To Multi Point
۶-۵-۱- Mesh
۶-۱ ارتباط بی سیم بین دو نقطه
۱-۶-۱- توان خروجی Access Point
و…   جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

.————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه شبکه های بی سیم Wi-Fiبدین شرح است:

.

نیاز روز افزون به پویایی  کارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و … بواسطه وجود شبکه های بی سیم امکان پذیر شده است.
اگر کاربر یا شرکت یا برنامه کاربردی خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبکه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست.
تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی شبکه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی Wi-Fi  مواجه هستیم .
در شبکه های کابلی (که در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بکار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه کاری تا دستگاه توزیع کننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل کابل کشی صورت پذیرد(طول کابل ازنوع CAT5  نبایستی ۱۰۰ متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) که تجهیزات بکار رفته از دونوع غیر فعال (Passive ) مانند کابل ، پریز، داکت ، پچ پنل و………. . و فعال (Active )مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، کارت شبکه و……….. هستند .
موسسه مهندسی IEEE استانداردهای  ۸۰۲٫۳u را برای Fast Ethernet  و ۸۰۲٫۳ab و۸۰۲٫۳z را برای Gigabit Ethernet ( مربوط به  کابلهای الکتریکی و نوری ) در نظر گرفته است.
شبکه های بی سیم در محدوده ی شخصی برای انتقال اطلاعات در فاصله های نسبتآ کوتاه در حدود ۱۰ متر استفاده می شوند. بر خلاف شبکه های بی سیم محلی، ارتباط روی WPAN ها نیاز به تجهیزات زیر ساختی کمی دارد و یا اصلآ به چنین تجهیزاتی نیاز ندارد. این خصوصیت راه حل هایی ساده، کارآ از نظر مصرف انرژی و ارزان برای پیاده سازی روی محدوده ی وسیعی از دستگاه ها را فراهم می کند. در این پروژه به مطالعه ی استانداردهای IEEE 802.11 (WIFI) پرداخته ایم. نرخ ارسال در این استاندارد ۱مگا بیت تا ۵۴ مگا بیت می باشد که به عنوان یک تکنولوژی شبکه‌ پرسرعت است که بطور وسیعی در خانه‌ها، مدارس، کافه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های عمومی مانند کنگره‌ها و فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد استاندارد IEEE 802.11 در  June 1997 برای WLAN ها منتشر شد. این استاندارد شبیه استاندارد ۸۰۲٫۳  روی  Ethernet نودهای شبکه بیسم نیز توسط آدرس MAC  حک شده روی کارت های شبکه آدرس دهی می شوند. در این استاندارد فقط درباره ی دو لایه ی PHY و MAC صحبت شده است. شرکت های بزرگ و معتبری همچون مایکروسافت ، اینتل سیسکو وای بی با شعار کنترل بی سیم آسان و با هدف ایجاد ارتباط بی سیم با اطمینان، با قیمت پایین و مصرف توان کم برای کاربرد های کنترلی بر طبق استاندارد های جهانی به شدت مشغول کار بر روی تکنولوژی wifi هستند .تمرکز اصلی مطالعات در این پروژه بر استانداردهای IEE 802.11 و امنیت شبکه های بیسیم است .
.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: شبکه های بی سیم Wi-Fi 
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۳۳
.————-
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا