پایان نامه رشته مدیریتپایان نامه علوم انسانیپروژه مدیریت

دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی

پایان نامه مدیریت منابع انسانی

جهت اخذ درجه کارشناسی

مدیریت منابع انسانی

بخشی از فهرست مقاله:

بخش اول‏: ماهیت مدیریت منابع انسانى‏
عوامل مهم گسترش نقش مدیریت منابع انسانى‏
وظایف مدیریت منابع انسانى‏
نقش مدیریت منابع انسانى در سوددهى سازمان‏
بخش دوّم‏: تاریخچه پیدایش مدیریت‏ منابع انسانى‏
نهضت کارگرى‏
متخصصان امور نیروى انسانى‏
مکتب روابط انسانى(۱۹۲۳ م.)
روان‏شناسى صنعتى (۱۹۱۳ م.)
عوامل مؤثر در شکل‏گیرى مدیریت منابع انسانى
وظایف مدیریت چیست؟
بخش سوّم‏: وظایف مدیریت
فصل دوّم سازماندهى
سازماندهى چیست؟
فرآیند سازماندهى‏
ساختار سازمانى‏
اهداف ساختار سازمانى‏
ساختار رسمى و غیررسمى
اصول ساختار حکومتى رسول خدا(ص)
۱٫ مرکزیت مسجد براى حکومت
نمودار سازمانى‏
تقسیم کار
واحدسازى‏
سلسله مراتب‏
رابطه حیطه نظارت با درجه عدم تمرکز
سازمان باید بلند باشد یا مسطح؟
زنجیره فرماندهى‏
وحدت فرماندهى از دیدگاه قرآن‏

و…  جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه مدیریت منابع انسانی ” بدین شرح است:

.

مدیریت منابع انسانى را «شناسایى، انتخاب، استخدام، تربیت و پرورش نیروى انسانى به منظور دست‏یابى به اهداف سازمان» تعریف کرده ‏اند. منظور از منابع انسانى، همه افرادى است که در ادارات و سازمان‏هاى دولتى، اعم از کشورى و لشکرى، مؤسسات غیردولتى بازرگانى و صنعتى، مدارس و دانشگاه‏ها، روستاها و دیگر فعالیت‏هاى مؤثر در تولید ملى اشتغال دارند. هدف اساسى اداره امور استخدامى (نام دیگر مدیریت منابع انسانى) حصول نتایج مطلوب از تلاش‏هاى جمعى افراد است. از این رو، مسؤولان اداره امور استخدامى موظفند در سازمان‏ها محیط و شرایط مناسبى به ‏وجود آورند تا کارکنان با میل و رغبت و خاطرى آسوده از بیم و اضطراب، کوشش‏هاى خویش را در جهت نیل به هدف‏هاى مشترک معطوف سازند. بدون تردید، توفیق در انجام این مهم، مستلزم به کار بستن اصول و روش‏هاى مدیریت منابع انسانى است.
وظیفه این مدیریت، رعایت نظام شایستگى، در استخدام، پرورش و حفظ نیروى کار شایسته است که با حداکثر کارآیى و صرفه ‏جویى، هدف‏هاى سازمان را تحقق بخشد. آنانى که به گونه‏ اى با اداره امور استخدامى سر و کار دارند، موظفند در همه روابط و تصمیمات کارگزینى، هیچ‏گاه شأن و مقام انسانى را از خاطر دور ندارند، در همه اعمال و افعال خویش از اصل جامعیت و توجه به منافع عموم پیروى کنند، از هرگونه تبعیض دورى جسته و مسؤولیت‏ها و وظایف و نیز اختیارات را بدون در نظر گرفتن منافع شخصى به کار گیرند. با وجود اهمیت آشکار مدیریت منابع انسانى، همواره ابهامات و سوء تعبیرهایى در باره ماهیت واقعى، نقش و وظیفه واقعى آن وجود داشته است و یکى از علت‏هاى این امر، جدید بودن این وظیفه، نسبت به دیگر وظایف در سازمان است؛ زیرا تا چندى پیش، نیازى به جداکردن آن احساس نمى‏شد و جزو وظایف عمومى مدیریت به شمار مى‏رفت.
علت دوم و مهم‏تر این که انسان موجودى زنده است که قادر به تفکر، قضاوت و تصمیم‏گیرى است. او ماده‏اى بى‏جان نیست که به راحتى در دست دیگران شکل گیرد. بدین رو، خواسته‏ ها، اهداف و آمال نیروهاى شاغل، همیشه موافق یا هم‏سو با اهداف سازمان نیست. مقاومت کارکنان در برابر تصمیم‏هایى که درباره آنان گرفته مى‏شود، منشأ دشوارى ‏ها و تنش‏هایى است که در امر اداره و کنترل انسان‏ها وجود دارد. به همین علت، دانشمندان علوم انسانى هرگز نتوانسته ‏اند واکنش‏ها و رفتارهاى انسان را طبق الگوى خاصى به طور دقیق پیش‏بینى کنند.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: بررسی مدیریت منابع انسانی
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۹۱
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا