پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو

پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو

جهت اخذ درجه کارشناسی

ورودی موتور خودرو

بخشی از فهرست مقاله:

مقدمه
مروری بر تحقیقات صورت گرفته در طراحی چندراهه ورودی
نقش چندراهه ورودی در عملکرد موتور و پارامترهای طراحی
انواع چندراهه ورودی
الف- چندراهه ورودی در موتورهای با سیستم سوخت رسانی تک نقطه ای
پارامترهای مورد نظر در طراحی
۱- سطح مقطع شاخه ها
۲- طول شاخه ها
۳- جنس چند راهه
ب- چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخترسانی چند نقطه ای
پدیده رم
پدیده تنظیم
اثر ابعاد چندراهه موتور سوخترسانی چند نقطه ای بر بازده تنفسی
۱- مخزن آرامش
۲- شاخه ثانویه
الف – طول لوله ثانویه
ب- سطح مقطع ثانویه
۳- شاخه های اصلی
الف – طول لوله های اصلی
ب- سطح مقطع لوله های اصلی
نیجه گیری از بررسی ابعاد هندسی چند راهه
چندراهه هندسه متغیر
مخزن آرامش متغیر
لوله ثانویه متغیر
لوله های اصلی متغیر

زمانبندی سوپاپها
الف- اثر بازشدن زودتر سوپاپ ورودی
ب – اثر بازشدن دیرهنگام سوپاپ ورودی
ج – بسته شدن سوپاپ ورودی
د – زمانبندی متغیر سوپاپها

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو ” بدین شرح است:

از زمان ساخت اولین خودرو تاکنون تلاشهای فراوانی در جهت بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی  صورت گرفته است. این بهبود در ابتدا بیشتر بر روی افزایش توان و گشتاور متمرکز بوده است ولی درحال حاضر کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت نیز از اهداف اصلی بشمار می روند برای دستیابی به بهترین عملکرد موتور، تمامی اجزاء آن باید دقیق ۱ طراحی شوند. سیستم مکش موتور بخشی از این اجزاء مهم بشمار میرود که باید بطور صحیح طراحی شود و معیار چگونگی عملکرد آن با عبارت بازده تنفسی ۲ معلوم می شود و هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی می باشد. چندراهه ورودی وظیفه توزیع هوا و سوخت به سیلندرها را بر عهده دارد. عملکرد مطلوب یک چندراهه ورودی توزیع یکنواخت مخلوط بین سیلندرها می باشد. در این صورت سیلندرها می توانند عملکرد یکنواخت و یکسان داشته باشند. از طرفی دیگر مطلوب این است که افت فشار چندراهه ورودی تا حد ممکن کم باشد تا مخلوط بیشتری به سیلندرها ارسال شده و بازده تنفسی موتور افزایش یابد. (در این پروژه  از لفظ موتور بجای موتور احتراق داخلی استفاده شده است ) اصول طراحی چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخت رسانی چندنقطه ای با تک نقطه ای متفاوت می باشد. در موتورهای نوع اول، سوخت در راهگاه و قبل از سوپاپ تزریق می گردد و در
۱ -careful engine design
۲ – volumetric efficiency
چندراهه تنها هوا جریان دارد.

————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات خودرو
عنوان کامل: پروژه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی  چندراهه ورودی موتورخودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۷۴
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا