دانلود پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو
پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو
جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از فهرست مقاله:
مقدمه
مروری بر تحقیقات صورت گرفته در طراحی چندراهه ورودی
نقش چندراهه ورودی در عملکرد موتور و پارامترهای طراحی
انواع چندراهه ورودی
الف- چندراهه ورودی در موتورهای با سیستم سوخت رسانی تک نقطه ای
پارامترهای مورد نظر در طراحی
۱- سطح مقطع شاخه ها
۲- طول شاخه ها
۳- جنس چند راهه
ب- چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخترسانی چند نقطه ای
پدیده رم
پدیده تنظیم
اثر ابعاد چندراهه موتور سوخترسانی چند نقطه ای بر بازده تنفسی
۱- مخزن آرامش
۲- شاخه ثانویه
الف – طول لوله ثانویه
ب- سطح مقطع ثانویه
۳- شاخه های اصلی
الف – طول لوله های اصلی
ب- سطح مقطع لوله های اصلی
نیجه گیری از بررسی ابعاد هندسی چند راهه
چندراهه هندسه متغیر
مخزن آرامش متغیر
لوله ثانویه متغیر
لوله های اصلی متغیر
زمانبندی سوپاپها
الف- اثر بازشدن زودتر سوپاپ ورودی
ب – اثر بازشدن دیرهنگام سوپاپ ورودی
ج – بسته شدن سوپاپ ورودی
د – زمانبندی متغیر سوپاپها
و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.
چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتور خودرو ” بدین شرح است:
از زمان ساخت اولین خودرو تاکنون تلاشهای فراوانی در جهت بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی صورت گرفته است. این بهبود در ابتدا بیشتر بر روی افزایش توان و گشتاور متمرکز بوده است ولی درحال حاضر کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت نیز از اهداف اصلی بشمار می روند برای دستیابی به بهترین عملکرد موتور، تمامی اجزاء آن باید دقیق ۱ طراحی شوند. سیستم مکش موتور بخشی از این اجزاء مهم بشمار میرود که باید بطور صحیح طراحی شود و معیار چگونگی عملکرد آن با عبارت بازده تنفسی ۲ معلوم می شود و هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی می باشد. چندراهه ورودی وظیفه توزیع هوا و سوخت به سیلندرها را بر عهده دارد. عملکرد مطلوب یک چندراهه ورودی توزیع یکنواخت مخلوط بین سیلندرها می باشد. در این صورت سیلندرها می توانند عملکرد یکنواخت و یکسان داشته باشند. از طرفی دیگر مطلوب این است که افت فشار چندراهه ورودی تا حد ممکن کم باشد تا مخلوط بیشتری به سیلندرها ارسال شده و بازده تنفسی موتور افزایش یابد. (در این پروژه از لفظ موتور بجای موتور احتراق داخلی استفاده شده است ) اصول طراحی چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخت رسانی چندنقطه ای با تک نقطه ای متفاوت می باشد. در موتورهای نوع اول، سوخت در راهگاه و قبل از سوپاپ تزریق می گردد و در
۱ -careful engine design
۲ – volumetric efficiency
چندراهه تنها هوا جریان دارد.
در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :
پشتیبانی سایت میهن همکار
شماره تماس:
۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)