اخبار دانشگاهی

دلیل عدم اجرای قانون حذف کنکور : ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی

دلیل عدم اجرای قانون حذف کنکور : ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی

 

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی از کلاس های کنکور موجب شده که قانون حذف کنکور اجرایی نشود.

فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت جدایی آزمون های دانشگاه آزاد از آزمون سراسری گفت: این موضوع را باید از وزارت علوم و سازمان سنجش بپرسید.

وی افزود: این موضوع مانند فردی است که به خواستگاری رفته و می گوید ۵۰ درصد آن حل شده است.

رهبر اظهار داشت: قانون حذف کنکور مسکوت باقی مانده بود و به پیشنهاد من، رئیس جمهور دستور داد تا کمیته ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عملیاتی سازی و اجرای این قانون ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: تنها انحلال سازمان سنجش مطرح نیست بلکه تغییر ساختار مطرح است.

وی عنوان کرد: در دنیا نیز به جای اینکه به دانش آموزان استرس وارد کنند چند آزمون مختلف برگزار می کنند و بالاترین نمره را ملاک پذیرش قرار می دهند.

رهبر اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد این است که به جای اینکه به دانش آموزان استرس وارد کنند در سال چند آزمون برگزار شود و بالاترین نمره ملاک پذیرش قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه چرا قانون حذف کنکور تاکنون اتفاق نیافتاده است، ادامه داد: این موضوع به ۸ هزار میلیارد گردش مالی از کنکور بر می گردد که بسیاری از آن در کلاس های کنکور نهفته است.

وی گفت: این ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی است که نمی گذارد قانون حذف کنکور اجرایی شود.

رهبر عنوان کرد: بنابراین منفعت مالی نمی گذارد نظام آموزش عالی کشور مانند دنیا عمل کند. یک چرخ اختراع شده و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا