اخبار دانشگاهی

شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸

شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸

.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد تایید برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را اعلام کرد. به نقل از وزارت بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لیست دانشگاه های خارجی مورد تائید برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ اطلاعیه ای منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به اینکه فهرست دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ اخیراً اعلام شده است، یادآور می شود لیست دانشگاه های مورد تایید صرفاً براساس رتبه هر دانشگاه در رتبه بندی های معتبر بین المللی از قبیل شانگهای، QS و Times و با لحاظ کردن رتبه گروه علوم پزشکی آن دانشگاه تعیین می شود.

کلیه افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی در خارج از کشور را دارند باید به موارد اعلام شده توجه کنند.

به کلیه افرادی که قصد شروع به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند توصیه می شود صرفاً برای تحصیل در دانشگاه های اعلام شده در لیست مذکور اقدام کنند.

محرومیت از تسهیلات دانشجویی و امکان انتقال نتیجه تحصیل در دانشگاه های غیر معتبر

در غیر اینصورت برای افراد که از تابستان ۲۰۱۸ (ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸) در دانشگاه های دیگری که در لیست دانشگاه های مورد تایید نیست شروع به تحصیل کنند هیچگونه تسهیلات دانشجویی ارائه نخواهد شد و امکان انتقال به دانشگاه های داخل کشور و همچنین ارزشیابی مدارک ایشان وجود نخواهد داشت.

کلیه افرادی که تحصیل خود را در دانشگاه هایی که تاکنون مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است آغاز کرده اند می توانند کماکان به تحصیل خود ادامه داده و براساس ضوابط و مقررات موجود از تسهیلات دانشجویی و ارزشیابی مدارک بهره مند شوند.

تشریح وضعیت تحصیل در دانشگاه های معتبر لیست ۲۰۱۸-۲۰۱۷

در مورد دانشگاه هایی که در لیست ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بوده ولیکن در لیست سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ قرار نگرفته اند، در صورتیکه افرادی با اخذ ویزای دانشجویی در سال جاری مشغول طی دوره آمادگی که جزو شرایط ورود به دوره اصلی در آن دانشگاه و یا دانشگاه های آن کشور است ( ازقبیل دوره پادنک یا Preparation و یا Foundation و…) بوده اند و قصد ورود به دوره اصلی رشته تحصیلی در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را دارند توصیه می شود در وهله اول در دانشگاه های اعلام شده در لیست ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تحصیل خود را شروع کنند.

ولیکن در صورت عدم امکان اخذ پذیرش از این دانشگاهها می توانند تحصیل خود را در همان دانشگاه صرفا در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ آغاز کنند.

کالج های وابسته و شعب دانشگاه ها مورد تایید نیستند

با توجه به اینکه در برخی از کشورها، علاوه بر دانشگاه اصلی که در لیست وزارت بهداشت اعلام شده، کالج های وابسته به این دانشگاهها نیز به ارائه برخی از رشته های علوم پزشکی مبادرت می ورزند، از آنجایی که این کالج ها در رتبه بندی های بین المللی مورد ارزشیابی قرار نمی گیرند و فاقد کیفیت علمی لازم هستند بنابراین تحصیل در این گونه کالج ها به هیچ عنوان مورد تایید نبوده و صرفاً تحصیل در دانشگاه اصلی مورد تایید است.

دانشگاه های اعلام شده صرفا در کشور اصلی مورد تایید بوده و شعب آن در سایر کشورها مورد تایید نیست.

در خصوص دانشگاه های مورد تایید در کشور روسیه برای افرادی که از سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ آغاز به تحصیل می کنند صرفاً دوره هایی که به زبان روسی برگزار می شوند مورد تایید هستند.

در خصوص دانشگاه Moscow Medical Stomatology Institute N.A. Semashko که در حال حاضر تحت عنوان Moscow State University of Medical and Dentistry A.I Yevdokimov (MSUMD) است رشته های پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا