پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه روش کاهش آلودگی در موتورهای احتراق

پایان نامه روش کاهش آلودگی در موتورهای احتراق

جهت اخذ درجه کارشناسی

کاهش آلودگی در موتورهای احتراق

بخشی از فهرست مقاله:

مقدمه
۱-۱- فرآیند احتراق
– عکس العمل شیمیایی سوخت مایع
– هوای مورد نیاز تئوری برای احتراق سوخت مایع
ضریب هوای اضافی
۲-۱- گازهای اگزوز موتورهای احتراق داخلی
۱-۳ – عوامل آلودگی در موتورها
الف- عوامل آلودگی در موتورهای بنزینی
اجزاء آلوده
ب – عوامل آلودگی در موتورهای دیزل
۱-۴- تأثیر مسمومیت آلاینده ها بر نوع بشر
۱-۵- تأثیرات جوی آلاینده ها
۲-۱- سوخت و آلاینده ها
۲-۱-۱- کیفیت ضد ضربه زنی
۲-۱-۲- منحنی جوش و فشار بخار
۲-۱-۳- بنزین بدون سرب
۲-۲- طرح موتور و آلاینده ها
۲-۲-۱- نسبت تراکم
شکل محفظه احتراق
۲-۲-۲- زمانبندی سوپاپها
۲-۲-۳- طرح راهگاه ورودی
۲-۲-۴- لایه بندی پر شدن
۱-۳ . تعریف و تاریخچه و بحث EGR
۲-۳٫ اثر EGR بر روی بار ورودی سیلندر
۳-۳٫ تأثیر رقیق سازی EGR
۴-۳٫ تأثیر حرارتی EGR
۵-۳٫ تأثیر تلفات گرمایی EGR
۶-۳٫ تأثیر شیمایی EGR
۷-۳٫ روشهای احتراق سریع در موتورها

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه روش کاهش آلودگی در موتورهای احتراق ” بدین شرح است:

آلودگی هوا بنا به تعریفی که انجمن مشترک مهندسین آلودگی هوا و کنترل آن در آمریکا کرده اند عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده  کننده در فضای خارج از منزل، نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید .
بدن انسان در هر شبانه روز تقریباً به ۲۲ کیلوگرم هوا نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خود را برآورده سازد و لازم است در این فعل و انفعال ، هوای خالص به بدن برسد ، بنابراین جلوگیری از آلودگی هوا ضرورت دارد .
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید چه باید کرد و تا کنون چه کار شده است ؟ صاحبان صنایع اتومبیل سازی در کشورهای  غربی و ژاپن ادعا دارند که با تکامل تکنولوژی اتوکاتالیزورها توانسته اند گامهای مؤثری در جهت غیر سمی کردن گازهای ناشی از سوخت اتومبیلها بردارند  . از طرف دیگر دولتهای آنها نیز ابراز می دارند که با وضع قوانین و گذراندن لوایح مربوط به محدود کردن میزان نشر گازهای مضر سمی ، اقدامی مؤثر در این جهت  انجام داده اند . حال با نگرشی کلی به مطالب یاد شده و با در نظر گرفتن این حجم که نه تنها مردم کشورهای پیشرفته بلکه اکثریت افراد در همه جوامع شهری دچار این پدیده ناهنجارند ، باید دید که چگونه می توان با ایجاد بینش و آگاهی در میان افکار عمومی و ترغیب دولتها در وضع قوانین مورد نیاز در جهت رفع این معضل بزرگ اجتماعی گام برداشت . 
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند سه گازی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از هیدروکربن ها ( CH ) ، مونوکسید کربن ( CO ) و اکسیدهای ازت   این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد . بیش از ۹۰ درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اکسیدهای  ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود.
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات سوخت، تحقیقات خودرو، تحقیقات علمی
عنوان کامل: روشهای کنترل وکاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی بنزینی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۸
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا