دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در سازمان

دانلود رایگان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در سازمان

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در سازمان ” بدین شرح است:

هلدینگها و سازمانهای بزرگ برای مدیریت پروژه های خود بویژه در شرکتهای اقماری و واحدهای تابعه نیازمند ساختار و سیستم مدیریتی مناسبی می باشند . تجربیات و تحقیقات نشان داده است که با اعمال دیدگاه پروژه محوری در سازمانها تحقق برنامه ها و اهداف با توجه و تمرکز بیشتری دنبال می شود . مجموعه پروژه های یک سازمان را سبد یا پورتفولیو پروژه های آن سازمان گویند .

پورتفولیوی پروژه‌ها مجموعه‌ای از پروژه‌ها و برنامه‌ها و سایر اموری است که بمنظور تسهیل مدیریت کارآمد و تحقق اهداف استراتژیک کسب‌وکار درکنارهم قرار می‌گیرند . بدین ترتیب مدیریت پورتفولیو پروژه ها متفاوت از اعمال مدیریت بر تعدادی پروژه بصورت منفرد است . ارزش آفرینی را می توان بزرگترین آزمون و چالش شرکت مادر یا واحد مرکزی است بنحویکه فلسفه وجودی آنها ایجاد ارزشی افزون بر عملکرد انفرادی آنها می باشد .این اصل در مدیریت سبد پروژه ها نیز مصداق دارد .

بکارگیری دیدگاه مدیریت استراتژیک در هلدینگها و سلزمانهای بزرگ هم بلحاظ نحوه مدیریت بر شرکتها و واحدهای تابعه و هم جهت مدیریت پروژه های آنها ضروری است . جهت اعمال مدیریت استراتژیک بر مجموعه پروژه های هلدینگ یا سازمان نیازمند استقرار سیستم مدیریتی ویژه¬ای بوده که از آن به سیستم مدیریت پورتفولیو تعبیر می شود .

این مقاله با تشریح مباحث فوق سعی دارد تا ضمن تبیین اهمیت مدیریت استراتژیک در مدیریت پروژه ها و بررسی ابعادی از نظام حاکمیت در سازمانهای بزرگ و شرکت‌های هلدینگ و نیز روابط بین شرکت مادر و شرکت‌های اقماری ، راهکاری برای مدیریت مناسب پورتفولیو پروژه ها در این مجموعه ها ارائه دهد . در این راستا تجارب ، دستاوردها و چالشهای تشکیل پورتفولیو پروژه ها در ستاد مرکزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای سایر هلدینگها و سازمانهای بزرگ رهگشا خواهد بود .

کلمات کلیدی : مدیریت استراتژیک ، مدیریت پروژه ، ارزش¬آفرینی ، پورتفولیو پروژه ها ، استراتژی ، بنیاد مستضعفان.

————-

مشخصات مقاله:

دسته : مدیریت

عنوان  :  مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در سازمان

قالب بندی : word

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در سازمان اینجا کلیک کنید.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا