دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود رایگان پاورپوینت ماهیان خاویاری ایران

دانلود رایگان پاورپوینت ماهیان خاویاری ایران

.

————

بخشی از پاورپوینت ماهیان خاویاری ایران :

انواع ماهیان خاویاری ایران :

اوزون برون (دراکول ،سوروگا) Acipenser Stellatus شیب Acipenser nudiventris فیل ماهی (بلوگا) Huso huso تاس ماهی روسی (چالباش ، استرا) Acipenser guldenstedti تاس ماهی ایران (قره برون) Acipenser Persicus

در اوزون برون پوزه بسیار طویلی وجود دارد (پوزه تقریباً ۶۰% از طول سر را تشکیل می دهد) در ماهی شیپ ، در ردیف های پهلویی خود حدود ۶۰ تا پلاک وجود دارد در صورتیکه در بقیه ۴۰ تا پلاک وجود دارد . (nudiventris یعنی شکم برهنه) - سبیلک ها انشعابات فرعی دارند و ممکن است که ردیف های شکمی در ماهی شیب وجود نداشته باشد ، یعنی در واقع ممکنست که ۳ ردیف پلاک (بجای ۵ ردیف) در آن وجود داشته باشد ، علاوه بر آن پوزه ها نسبتاً نوک تیز بوده که در تشخیص این ماهی مهم می باشد .

در آمار های شیلاتی ، شیپ و تاس ماهی را با هم ذکر می کند . در تاس ماهی (روسی ، ایرانی) پوزه نسبتاً متوسط ، و ردیف فلس ها حدود ۴۰ عدد است و معمولاً با فیل ماهی اشتباه گرفته می شود ولی فرق آنها در این است که فیل ماهی دهان بسیار عریضی دارد در حالیکه تاس ماهیان دهان کوچکتری دارند ، علاوه بر آن سبیلک ها در تاس ماهی به نوک پوزه نزدیک تر می باشد ولی در فیل ماهی سبیلک ها به دهان نزدیک تر هستند . طول پوزه در تاس ماهی ایرانی نسبت به تاس ماهی روسی بیشتر می باشد . در فیل ماهی ، دهان تمام عرض زیر سر را اشغال می کند و سبیلک ها برگی شکل می باشند (از پهلو به هم فشرده شده اند) سبیلک ها به دهان نزدیک ترند و با رشد فیل ماهی طول پوزه بیشتر می شود .

————

مشخصات پاورپوینت:

نام پاورپوینت : ماهیان خاویاری ایران

رشته: شیلات

.

 .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا