پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه عملکرد موتور هواپیما

پایان نامه عملکرد موتور هواپیما

جهت اخذ درجه کارشناسی

موتور هواپیما

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول : آشنایی با قسمتهای مختلف موتور جت
۱-۱- موتور توربینی
۱-۲- کار چرخه و رانش
۱-۲-۱- عوامل موثر بر نیروی رانش
۱-۲-۲- راندمان موتور
۱-۳- انواع موتورهای جت
۱-۳-۱- Turbo Prop
۱-۳-۲- Bypass Jet
۱-۳-۳- Turbo Fan
۱-۳-۴- Turbo Shaft
۱-۳-۵- Turbojet Engines
۱-۴- مصرف سوخت ویژه ( SFC ) :Specific Fuel Consumptio
۱-۴-۱-COMPRESSOR
۱-۴-۱-۱- centrifugal flow compressor
۱-۴-۱-۲- Advantages & disadvantages
۱-۴-۲- Axial flow compressor
۱-۵- عللStall کمپرسور
۱-۶- ساختمان توربین
۱-۶-۱- Nozzle Guide Vanes ( NGVs )
۱-۶-۲- Turbine Blades
۱-۶-۳- Turbine Discs
۱-۶-۴- Turbine Shaft
۱-۷- انواع روغن جت
فصل دوم : بررسی اثرات تغییر شکل بال و بدنه بر روی معادلات حرکت هواپیما
۲-۱- اثرات انعطاف پذیری سازه بر روی دینامیک و کنترل هواپیما
۱-۲-۱- فلاتر
۱-۲-۲- اثر معکوس الران
۱-۲-۳- کاهش توان الویتور و رادر
۱-۲-۴- خستگی سازه ای
۱-۲-۵- تغییر دینامیک و کنترل پذیری هواپیما
فصل سوم : تحلیل استاتیکی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی پایداری طولی و سمتی
۳-تحلیل استاتیکی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی پایداری طولی و سمتی
۳-۱- مقدمه
۳-۲- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی الویتور بر روی توان الویتور و پایداری طولی هواپیما
۳-۳- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی دم عمودی و رادر بر روی توان دم عمودی و پایداری سمتی هواپیما

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ”  پایان نامه عملکرد موتور هواپیما ” بدین شرح است:

از هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال ۱۹۰۳ تا اواخر جنگ دوم جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند . در اینجا لازم به تذکر است که هواپیـما برای حـرکت نیـاز به Thrust دارد . در حالیکه موتور پیستونی Power تولید می‌کند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می نماید . طبق اصل سوم نیوتن هر عملی را عکس‌العملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با چرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص می‌بخشد . پس طبق فرمول F = mc نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکس‌العمل این نیرو به سمت جلو نیروی Thrust را فراهم می‌آورد . منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی تواند به هوا شتاب زیادی بخشد . بنابراین بیشتر به جرم هوا متکی است . معنی این نکات این است که اولاً سرعت هواپیمای ملخ دار کم بوده ، ثانیاً سقف پرواز آن محدود است .
همان طور که در آئرو‌ دینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است drag نیز کم بوده ، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی ندارد . مجموعه ی این مسائل باعث گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن جانشینی مناسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت ظاهر گردید .
موتور جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد . پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به فعالیت است .
واژه ی جت (Jet ) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود و جالب است در همین ابتدا ذکر شود که بعضی موتورهای جت وجود دارند که فاقـد قطعات گـردنـده می باشند همچون موتورهای Ramjet و Pulsejet و Rocket engine . ولی موتورهای جتی که ما در هواپیمایی سرو کار داریم دارای قطعات گردنده هم چون توربین بوده و از همین رو بطور کلی به آنها Gas Turbine Engines گفته و بر اساس همین واژه ی Turbine است که با انواع مختلف موتورهای جت توربینی هم چون Turbojet و Turboprop و Turbofan و Turboshalt مواجه می شویم که به موقع در مورد آنها به تفصیل صحبت خواهد شد .
————-
مشخصات مقاله:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی عملکرد بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۳۰
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا