پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه موتور های هیدروژنی و CNG سوز

پروژه مکانیک : بررسی موتورهای پیستونی هیدروژنی و CNG

پایان نامه مهندسی مکانیک

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول :موتورهای هیدروژنی

اهداف

خصوصیات احتراقی هیدروژن

نسبت هوا به سوخت هیدروژن

مشکل احتراق پیش رس و راه حل آن

سیستم سوخت رسانی

رقیق سازی حرارتی

طراحی موتور

سیستم جرقه زنی

تهویه محفظه لنگ

بازده حرارتی

آلاینده ها

قدرت خروجی

ترکیب های گاز هیدروژن

وضعیت کنونی

موتورهای هیدروژنی انژکتوری دو زمانه

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

اهداف

– خصوصیات احتراقی هیدروژن که مربوط می شود به استفاده اش به عنوان یک سوخت احتراقی.
– نسبت هوا به سوخت مخلوطهای هیدروژن و چگونگی مقایسه آن با دیگر سوخت ها.
– انواع مشکلات خود اشتعالی که در موتورهای هیدروژنی اتفاق می افتد.
– انواع سیستم های جرقه که ممکن است با موتورهای احتراق داخلی هیدروژنی استفاده شود.
– نتایج تهویه محفظه لنگ که به هیدروژن مورد استفاده در یک موتور احتراق داخلی وابسته است.
– بازده حرارتی موتور هیدروژنی.
– انواع آلودگی هایی که با موتور هیدروژنی همراه هستند.
– قدرت خروجی موتور هیدروژنی.
– تاثیر مخلوط شدن هیدروژن با دیگر سوخت های هیدروکربوری.

موتورهای هیدروژنی به دلیل خواص سوخت هیدروژن می تواند در نسبت سوخت به هوای ۷۴/۱ کار کند، این نسبت برای موتورهای دیگر بسیار بیشتر است یعنی آنها برای اینکه روشن بمانند باید با سوخت بیشتری کار کنند. سوخت هیدروژن بسیار شبیه گاز طبیعی است زیرا؛ هر دو باید به صورت گاز در مخزن خودرو ذخیره شوند و دمای احتراق بالایی دارند، سرعت احتراق در نسبت استوکیومتریک بالا است. کم بودن انرژی اشتعال، ضخامت لایه خاموش کم ،محدوده زیاد اشتعال پذیری و چگالی کم از دیگر خواص هیدروژن است.

نسبت استوکیومتریک هیدروژن ۳۳٫۳۴/۱ است، در حالی که برای بنزین ۱۴٫۷:۱ است این نشان می دهد که برای سوختن کامل هیدروژن نسبت به بنزین با صرفه تر است. البته چون حجم مخصوص هیدروژن نیبت به بنزین بسیار بیشتر است، اگر این سوخت در مانیفولد با هوا ترکیب شود حجم زیادی از سیلندر را اشغال خواهد کردو باعث کاهش قدرت خروجی می شود.

بهترین نوع سیستم سوخت رسانی انژکتوری است که سوخت را در اواسط کورس مکش به داخل سیلندر تزریق می کند. در این موتورها حتما باید سیستم تهویه محفظه لنگ به همراه سوپاپ فشار وجو داشته باشد زیرا هیدروژن اگر به محفظه نفوذ کرده باشد در زمان استارت ممکن است منفجر شود.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی موتورهای پیستونی هیدروژنی و CNG
تعداد صفحات پروژه : ۹۸
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: ندارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۲
حجم فایل: ۶ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه: مکانیک خودرو ، حرارت و سیالات

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “بررسی موتورهای پیستونی هیدروژنی و CNG ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا