معرفی پايگاه های اطلاعاتی علمی

کتابخانه دیجیتالی گیگالیب مرکز دانلود مقالات

کتابخانه دیجیتالی گیگالیب مرکز دانلود مقالات

gigalib

کتابخانه دیجیتال گیگا امکان دانلود آنلاین و روزآمد از بیش از ۲۰۰ پایگاه بسیار معتبرعلمی جهان همچون نیچر، ساینس دایرکت، اسپرینگر، آکسفورد، وایلی و … را برای دانشگاهیان و پژوهشگران گرامی فراهم نموده است.

جهت دسترسی و دانلود مقالات بصورت آنلاین و آنی می توانید به سایت (gigalib.org) مراجعه نموده و تنها ظرف چند ثانیه پس از درخواست مقاله، لینک دانلود آن را بصورت خودکار و شبانه روزی از بیش از ۲۰۰ پایگاه علمی دریافت نمایید.

.

جهت دسترسی و دانلود مقالات ISI و در برخی موارد فصول کتابها ابتدا لازم است که در سایت ثبت نام نموده و پس از ورود به پروفایل خود به افزایش اعتبار از طریق درگاه پرداخت بانک ملت، سامان و یا پارسیان اقدام نمایید. پس از حصول حداقل اعتبار بصورت عادی دائمی و یا اعتبار ویژه مدت دار (اعتبار لازم جهت دسترسی به یک مقاله در نوع عادی دائمی بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۵۰ تومان است و در نوع ویژه مدت دار با تخفیف تا ۶۵ درصد ارائه می گردد) قادر خواهید بود توسط یکی از روشهای سه گانه ذیل مقاله علمی مورد نظر خود را فقط ظرف چند ثانیه پس از درخواست دانلود نمایید.

شایان ذکر است در صورت داشتن کارت مقاله کتابخانه دیجیتالی گیگا(قابل تهیه از کتابخانه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی طرف قرارداد) نیازی به افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک نخواهید داشت.

روش اول: دسترسی به مقاله علمی از طریق جستجو
جستجوگر جامع گیگالیب که برای اولین بار در کشور طراحی شده است قادر است به طور واحد از تمامی موتورهای جستجوی علمی و ناشران الکترونیکی دنیا در جمیع موضوعات علمی مشتمل بر علوم پزشکی، فنی و مهندسی، پایه و انسانی عملیات جستجو را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.
در این روش شما می توانید تنها با در دست داشتن کلیدواژه های اساسی موضوعِ مقاله مورد نظر خود و قراردادن آن ها در فیلدهای جستجوی عناوین و(یا) متون مقالات از طریق جستجوگر جامع گیگالیب به مقالات مورد نظر خود دست یابید. در ضمن قادر خواهید بود نتایج جستجوی خود را از نظر سال، مولف و ژورنال خاص محدود نمایید.
روش دوم: دسترسی به مقاله علمی از طریق DOI
DOI یک استاندارد بین المللی جهت شناسایی اسناد الکترونیکی معتبر می باشد، که از دو بخش کد ناشر و کد سند تشکیل شده و به وسیله علامت “/” از یکدیگر جدا می شوند. این شناسه – که غالبا با عدد …۱۰٫۱ آغاز می شود – در چکیده مقالات معتبر درج شده و به راحتی قابل حصول است. بنابراین شما با قرار دادن این شناسه در جعبه درخواست DOI قادر به دانلود مقاله علمی مورد درخواست خود ظرف چند ثانیه خواهید بود. در زیر نمونه هایی از شناسه DOI متعلق به مقالات از نشریات گوناگون معرفی می شود:
Nature publishing group: ۱۰٫۱۰۳۸/nature11677
۱۰٫۱۰۳۸/nrc3419
Sciencedirect (Elsevier): ۱۰٫۱۰۱۶/j.stem.2012.12.006
۱۰٫۱۰۱۶/j.cell.2012.11.031
Wiley Online Library: ۱۰٫۱۱۱۱/j.1744-7348.2012.00577.x
SAGE Journals: ۱۰٫۱۱۷۷/۰۵۳۳۳۱۶۴۱۲۴۶۶۶۲۸
روش سوم: دسترسی به مقاله علمی از طریق عنوان
در صورتی که قادر به یافتن شناسه DOI مقاله علمی مورد درخواست خود نیستید، می توانید با ورود به صفحه “دسترسی به مقاله علمی از طریق عنوان”، عنوان مقاله علمی و نام خانوادگی نویسنده اول را در کادرهای مربوطه قرار داده و روی دکمه درخواست مقاله کلیک نمایید. لازم به ذکر است که برخی از مقالات دارای نسخه الکترونیکی نبوده و بنابراین درخواست و دانلود این قبیل مقالات میسر نبوده و با پیام “این مقاله علمی به نسخه الکترونیکی تبدیل نشده است” مواجه خواهید شد.
روش چهارم: دسترسی به مقاله علمی از طریق URL
در صورتی که از وجود نسخه الکترونیکی مقاله علمی مورد نظر خود اطمینان دارید و از طرفی قادر به یافتن شناسه DOI مقاله علمی نیستید، می توانید URL چکیده مقاله علمی خود را از سایت میزبان اصلی مقاله (و نه سایت های ارجاع دهنده به مانند Pubmed) کپی نموده و در کادر درخواست صفحه “ دسترسی به مقاله علمی از طریق URL” قرار دهید. در مورد چکیده مقالات در سایت های ارجاع دهنده (و غیرمیزبان) به مانند Pubmed، لازم است با کلیک بر روی آیکن سایت میزبان اصلی مقاله علمی که در سمت فوقانی و راست سایت Pubmed قرار دارد، به صفحه چکیده مقاله علمی در سایت میزبان اصلی مقاله از قبیل سایتهایی چون nature، sciencedirect، wiley و springer راه یافته و سپس لینک URL چکیده مقاله علمی را از آنجا کپی نمایید.

.

راهنمای استفاده از سامانه گیگالیب :

جهت دانلود آموزش و راهنمای استفاده از سامانه گیگالیب اینجا کلیک کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا