دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو – مکانیک
کارآموزی مکانیک در نمایندگی ایران خودرو
مشخصات گزارش : | |
عنوان فارسی: گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی ایران خودرو | |
تعداد صفحات : ۸۷ |
مقطع علمی :کارشناسی |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | منبع: ندارد |
حجم فایل: ۷۰ کیلوبایت |
|
.
بخشی از گزارش : |
فهرست
بخش اول : پیاده و سوار کردن قطعات موتور کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور آزمایش رینگ های پیستون کلیات مربوط به بستن موتور بستن میل لنگ و کپه های ثابت روی بلوک موتور بستن پیستون ، گچن پین و شاتون جا انداختن رینگها روی پیستون جا انداختن پیستون و شاتون بستن اویل پمپ به بلوک موتور بستن فلایویل روی میل لنگ بستن میل سوپاپ بستن دینام واستارت بر روی موتور بخش دوم : تعمیر سیلندر سائیدگی سیلندر و علل آن سنگ زدن یا پولیش موتور بوش های سیلندر تعمیر ترک های بلوک سیلندر بخش سوم : تعمیر سوپاپ و سرسیلندر عیب های سوپاپ بخش چهارم : چرخ دنده های جلوی موتور و طرز تنظیم آنها تایمینگ بخش پنجم : تعمیر شاتون ، میل لنگ و یاتاقانها کلیات مربوط به شاتون و گجن پین سنگ زدن میل لنگ یادآوری ساختمان یاتاقان علل صدمه دیدن یاتاقانها بخش ششم : عیب یابی کاهش کشش موتور عواملی که در عمر موتور تاثیر دارند ———- کلیات مربوط به بازدید قسمتهای موتور پس از شستشوی قسمتهای مختلف موتور و خشک کردن آنها ، بایستی کلیه قطعات تراشکاری شده و یا تعویض شده بازدید گردد. هم چنین خلاصی ( لقی )قسمتهای مختلف موتور کنترل شده و با ارقام مندرج در کتاب راهنمای تعمیرات موتور اتومبیل مقایسه و تطبیق داده شود. در صورتی که کتاب راهنما در دسترس نباشد می توان ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را از تراشکار با تجربه پرسید و یاداشت نمود. لازم به یادآوری است که هر تعمیرکاری، بایستی ارقام مربوط به مشخصات فنی موتور را که به طور تجربی به دست آمده و بین تعمیرکاران معمول است در دفترچه ای یادداشت کرده ، و در صورت لزوم از آنها استفاده نماید. هم چنین در جدولهای ۱و۲مقدار سفتی پیچهای موتور با تورک متر ( آچار مدرّج )، نسبت به بزرگی و کوچکی آن ( قدرت موتور )و نسبت به قطر و جنس پیچ به طور نمونه ذکر شده است . بازدید فشار کپی و فشار یاتاقانی سر بزرگ شاتون شاتون شماره یک را انتخاب کرده وپس از تمیز کردن، آنرا به گیره روی میز کار بسته ( لازم بتذکر است که بین دود ها نه گیره،ورق آلومینیوم یا هر فلز نرمی که بتواند فشار گیره را تحمل کرده و از صدمه زدن به قطعه جلوگیری کند بایستی گذاشته شود) و دو عدد مهره شاتون را باز می کنند .پس از جدا کردن کپه شاتون ،پوسته های یاتاقان آن را بیرون آورده و مجداً با آچار رینگ و بعداًبا آچار مدرج باندازه لازم .( به جدول های ۱و۲مراجعه شود) سفت می کنند. در این حالت یکی از پیچ های شاتون را تا آخر باز کرده و با نازک ترین تیغه فیلر، فاصله محل بستن کپه پائین به شاتون را آزمایش می کنند.اگر دو لبه طوری رویهم قرار گرفته باشند که امکان ورود نازکترین تیغه (۰۰۱/۰ اینچ ) نیز نباشدعمل تراش صحیح بودهدر غیر اینصورت بایستی دوباره به تراشکاری برگردانیده شود.در صورت صحیح بودن،پیچ دوّمی را نیز باز کرده و پوسته های یاتاقان را داخل شاتون قرار داده و دوباره پیچ های شاتون را ابتداء با آچار رینگ و سپس با آچار مدرج می بندند. حالا یکی از پیچ ها را باز کرده و فاصله دو لبه کپه شاتون را بوسیله فیلر بهمان روش فوق اندازه می گیرند.این کار به آزمایش فشار یاتاقان معروف است. و این فاصله بایستی ۰۰۱/۰-۰۰۲۵/۰اینچ باشد.در صورتیکه فاصله بیش از ۰۰۲۵/۰اینچ شد بایستی پوسته های یاتاقان ها را بیرون آورده و لبه آنها را روی سنگ مخصوص با با مقداری روغن رقیق سائیده و پس از تمیز کردن مجدداًداخل شاتون قرار داده و فشار یاتاقان را آزمایش نمودتا خلاصی لازم بدست آید.در بعضی از کارگاه ها بعوض سائیدن روی سنگ ، با سوهان خیلی نرم لبه یاتاقان را سوهان می زنند. |
.
خرید گزارش کارآموزی : |
گزارش کارآموزی مکانیک طراحی جیگ و فیکسچر در سایپا دیزل
|
.
مطالب مرتبط: |
دانلود گزارش کارآموزی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به سایت جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |