اخبار دانشگاهی

آمار دانشجویان ایرانی در آلمان ، آمریکا ، انگلستان

آمار دانشجویان ایرانی در آلمان ، آمریکا ، انگلستان

daneshjoo kharji

حسین سالار آملی، با اشاره به ضرورت بین المللی شدن دانشگاه های کشور و جذب بیشتر دانشجویان خارجی گفت: در حال حاضر حدود ۲۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که تعداد زیادی از آنها افغانیانی هستند که پس از مهاجرت به کشور، به نوعی مقیم ایران شده اند،بنابراین تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران بسیار پایین است که باید برای افزایش آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی در کشورهای مختلفی تحصیل می کنند، تصریح کرد: حدود ۶۰۰۰ دانشجو در آلمان، حدود ۴۰۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های انگلستان مشغول به تحصیلند.

به گفته دکتر سالارآملی از میان بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های آمریکا، حدود ۸ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره کاهش شتاب رشد تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارجی تاکید کرد: در طول سالهای گذشته به دلیل رشد خوب دانشگاه های ایران، شتاب رشد ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال طی دو، سه اخیر حضور دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور مالزی به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سالارآملی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه امکانات لازم در اختیار دانشجویان در دانشگاه های داخل قرار گیرد، عمده دانشجویان ایرانی تمایل دارند که در دانشگاه های کشور تحصیل کنند.

آمار دانشجویان ایرانی در آلمان ، آمریکا ، انگلستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا