آموزشآموزش word

آموزش تایپ ده انگشتی +دانلود نرم افزار و فیلم

آموزش تایپ ده انگشتی +دانلود نرم افزار و فیلم

تایپ ده انگشتی مهارتی است که به شما امکان می دهد تا بدون نگاه کردن به صفحه کلید، با سرعتی بیش از ۵برابر افراد عادی (۱۸۰حرف در دقیقه) تایپ نمایید.
برای انجام یک فعالیت طولانی تایپ لازم است ابتدا به صورت صحیح پشت میز کار خود قرار بگیرید:
طریقه صحیح قرار گرفتن پشت میز:
روی صندلی به صورت راحت و بدون پیچ و قوس بدن بنشینید.
از صفحه کلید حدود ۴۰ سانتیمتر فاصله گرفته و شانه های خود را شل کنید.
کمر خود را صاف، اما کمی مایل به جلو نگاه دارید.
روش استقرار انگشتان دست روی صفحه کلید:
قدم اول
به صفحه کلید نگاه کنید. دو تا از دکمه های صفحه کلید روی خود برجستگی های کوچکی دارند که وجود آنها کمک می کند تا موقعیت این دو دکمه را حتی در تاریکی یا بدون نگاه کردن نیز بتوان پیدا کرد.
دو انگشت سبابه (انگشتان کنار انگشت شصت) خود را روی دو دکمه اصلی یعنی J و F که دارای برجستگی های کوچکی می باشند بگذارید.
 آموزش تایپ 10 انگشتی
قدم دوم
دو انگشت سبابه خود را روی دکمه SPACE مستقر نموده و ۶ انگشت باقیمانده را به ترتیب روی دکمه های کنار حروف F و J بگذارید. (البته بدون فشردن دکمه ها) با مستقر شدن دستتان در این حالت، موقعیت تمامی دیگر کلیدها، نسبت به این ۸ کلید ردیف وسط، قابل دسترس می باشد. این ۸ دکمه را کلیدهای خانه (HOME KEYS) می نامند.
لازم به یادآوری است که علت مرتب نبودن دکمه های صفحه کلید به ترتیب الفبایی، آرایش آنها به ترتیب میزان کارایی است. ۸ کلید خانه، پرکاربردترین حروف صفحه کلید به شمار می روند.
قدم سوم
برای تایپ کردن، هر کلیدی را که می خواهید فشار دهید باید از میان ۸ انگشت ردیف وسط، فقط یک انگشت که به آن دکمه نزدیکتر است از جای خود بلند شده، کلید مذکور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد. پس از بازگشت انگشت به موقعیت اولیه، انگشت بعدی جهت فشردن دکمه بعدی از جای خود بلند شده، دکمه را فشرده و به جای خود باز می گردد. همینطور، هر دکمه ای را که می خواهیم فشار دهیم، فقط یک انگشت برای فشردن آن از جای خود حرکت کرده، آن کلید را فشرده و دوباره به جای خود باز می گردد.
شروع تایپ سرعتی به روش صحیح:
به عنوان شروع، دست خود را به روش گفته شده روی کلیدهای مبنا گذاشته و هر یک از کلمات زیر (یا دیگر کلمات دلخواه) را در برنامه WORD به قدری تایپ کنید که احساس نمایید نوشتنشان (بدون نگاه به صفحه کلید) برایتان آسان شده است. هر کلمه، حدوداً دو خط.
تمرین تایپ بدون نگاه به صفحه کیبرد
تمرین با حروف ردیف وسط:
سم، کشک، گک، ات، لب، شک،
بات، الب، شبی، یاس، سال، لاک،
کمال، شیما، مینا، امشب، لک لک، نم نم،
تمرین با حروف ردیف وسط و بالا:
ضش، صس، ثی، قب، فب، چک، جک، حک، خم، هن، عت، غت،
ضامن، صبا، ثمین، قلیان، فلفل، چنگک، جنگل، خلاص، همیشه، علما، غلام
فسنجان، فسقلی، فکستنی، ثنایی، قلقلی، قشنگ، عقاب، خفن، خنک
 تمرین با حروف ردیف های وسط، بالا و پایین:
نکته: اگر راحت ترید، دستتان را در حالتی قرار دهید که مچ ها، در هوا بوده و حدود ۵ سانتمتر با صفحه کلید فاصله داشته باشند
ظش، طس، زی، رب، ذب، /ک، .م، ون، ئت، دت، زکی، رشت، دادار
ظله، طشت، زورو، رب انار، بند رخت، ظالم، طالبی، زنبور، روزی، ذلیل، دهکده، نائب،آبله
ملاحظه، کبوتر، آشکار،
نکته۱: جهت نوشتن حرف آ کلیدهای Shift+H را بفشارید.
نکته۲: کلید Shift همواره با انگشت کوچک دست مخالف دستی که حرف مربوطه را می زند فشرده می شود.
 نکات تکمیلی:
۱) تنها، کلیدهای حروف الفبا، اعداد قسمت غیر ماشین حسابی و Shift هستند که به روش فوق (بدون برداشتن دست از ردیف وسط) زده می شوند. اما دکمه هایی چون Backspace, Enter, Ctrl, Insert, Delete,… روش خاصی نداشته و برای فشردنشان ناچاریم دستمان را از روی ردیف خانه برداشته و کلید مورد نیاز را با هر انگشتی دوست داشتیم بزنیم.
۲) تمارین مربوط به کلیدهای اعداد، در اینجا آورده نشده، اما جهت اطلاع از انگشت متناظر با هر عدد، به رنگ دکمه ها در شکل زیر دقت نمایید. (کلیدهای همرنگ با انگشت مشابهی فشرده می شوند)
۳) ممکن است با بلند شدن یک انگشت، انگشت دیگری نیز به طور غیر ارادی از جای خود بلند شود، اما این موضوع ایرادی نداشته و مهم این است که حتماً پس از فشار دادن دکمه مورد نظر، هر دو انگشت به جای اولیه خود باز گردند.
۴) چنانچه مایل به پیشرفت در این زمینه و رسیدن به حد تایپیست های حرفه ای باشید، تنها چیزی که علاوه بر آموزش فوق نیازمندش هستید تمرین زیاد است. اگر سرعت تایپ شما به بالای ۱۰۰ کلید در دقیقه رسید، شما یک تایپیست نیمه حرفه ای تا حرفه ای بوده و واجد شرایط دریافت مدرک تایپ به شمار می آیید.
حل یک مشکل عمومی در تایپ فارسی
شاید تا کنون برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تایپ فارسی کلید حروف پ و ژ در کیبورد جابجا شده باشند برای حل این مشکل بایستی فایلی را که بنام kbdfa.dll میباشد را دانلود و سپس در حالت safe mode در پوشه system32 ویندوز خود کپی نمایید.
قطعا همه عزیزان میدانند که جهت safe mode کردن بایستی کامپیوتر را ری استارت کرده و هنگام روشن شدن مجدد با نگاه داشتن کلید F8 می توان حالت safe mode را انتخاب کرده و وارد محیط ویندوز شد. البته در این حالت ویندوز شکل و شمایل عجیبی داشته و تمامی آیکونها بزرگ هستند که خوب این ایرادی ندارد و ماهیت safe mode چنین است.
 تایپ فارسی و کشیدن حروف
یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید.
برای این کار کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.
سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.
 
نرم افزار آموزش تایپ ۱۰ انگشتی:
توسط نرم افزار آموزشی Alice Touch Typing Tutor می توانید تایپ سریع ده انگشتی را فرا بگیرید. این نرم افزار روش صحیح نشستن پشت کیبورد و نحوه قرارگیری انگشتان و پیدا کردن حروف را به شما آموزش می دهد.
راهنمای نصب :
۱- نرم افزار را نصب کنید.
۲- نرم افزار را اجرا کرده و بر روی دکمه User کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود بر روی دکمه New User کلیک کنید.
۳- با اطلاعات موجود در فایل Serial ، نرم افزار را رجیستر کنید.

برای دریافت فایل PDF آموزش کلیک نمایید

دانلود فیلم آموزشی تایپ ده انگشتی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا