آموزش powerpoint

استفاده از چند تم متفاوت در ارائه یک پاورپوینت

استفاده از چند تم متفاوت در ارائه یک پاورپوینت

.

در ارائه یک پاورپوینت ممکن است مایل باشید از چند تم متفاوت استفاده کنید. خصوصاً در پاورپوینت های طولانی استفاده از یک تم ثابت ممکن است خسته کننده باشد و برای ایجاد تنوع و تازگی بخواهید از تم دیگری استفاده کنید. در اینجا به این نکته آموزشی می پردازیم.

پس از باز کردن برنامه یک تم به عنوان اولین تم انتخاب کنید. از منوی View گزینه Slide Master را از قسمت Master Views انتخاب کنید. اکنون اسلایدها در نمای Slide Master با همین نام باز می شوند. در کنار محیط برنامه کادری باز خواهد شد که نمایی از اسلایدها و طراحی های اعمال شده در آن ها را نشان می دهد. از آنجا به آخرین اسلاید بروید و روی آن کلیک کنید تا خط قرمزی زیر آن ایجاد شود. حال از نوار بالایی منوی Slide Master که در حالت انتخاب شده می باشد، در قسمت Edit Theme روی گزینه Theme کلیک کنید. با انتخاب این گزینه مجموعه ای را که شامل انواع تم های موجود در نرم افزار پاورپوینت است ملاحظه می کنید. از این مجموعه دومین تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب تم های بعدی که قصد استفاده از آنها را دارید نیز به همین ترتیب عمل کرده و آنها را برای استفاده در اسلایدها برگزینید.

اکنون باید منوی Slide Master را ببندید. برای این منظور از نوار بالایی Slide Master قسمت Close Master View را انتخاب کنید تا از منوی Slide Master خارج شوید.

حال باید در زمان بوجود آوردن اسلایدهای جدید از تم های انتخابی که متفاوت نیز هستند استفاده کنید. بدین منظور اسلاید جدیدی را در ارائه خود وارد کنید. برای این کار دو روش وجود دارد:

روش اول: از منوی Home در قسمت Slides بر روی فلش کوچک موجود در زیر گزینه New Slide کلیک کنید.

روش دوم: از منوی Insert به قسمت Slides رفته و بر روی فلش کوچک زیرین گزینه New Slide کلیک کنید.

با استفاده از هرکدام از این دو روش کادر زیر مجموعه های گزینه New Slide باز خواهد شد. با استفاده از دستگیره کناری این کادر تم مورد نظر خود را برای ساخت اسلایدی جدید انتخاب کنید.

توجه کنید که در هر بار وارد کردن اسلاید های جدید به ارائه خود میتوانید از تم هایی که قبلا آنها را برگزیده اید استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا