ترجمهترجمه مقالات زمین شناسیترجمه مقالات محیط زیست

دانلود ترجمه مقاله اثر تغییر اقلیمی بر هیدرولوژی تالاب های کوچک

ترجمه مقاله اثر تغییر اقلیمی بر هیدرولوژی تالاب های کوچک

اثر تغییر اقلیمی بر هیدرولوژی تالاب های کوچک

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله اثر تغییر اقلیمی بر هیدرولوژی تالاب های کوچک اینجا کلیک نمایید

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله اثر تغییر اقلیمی بر هیدرولوژی تالاب های کوچک ” بدین شرح است:

با توجه به شواهد روزافزون تغییرات آب و هوایی در جلگه ها (دشت ها)، نیاز مبرمی وجود دارد تا تغییرات آب و هوایی آینده و واکنش تالاب های دشت های کوچک را مد نظر قرار دهیم. این بررسی به ادغام دو مدل آب و هوای منطقه ای (RCM)، دو مولد آب و هوایی و یک مدل مرتبط به خواص توزیع آب به منظور بررسی ابهامات در واکنش به تغییرات آب و هوا در آبخیزهای آسینی بویا کانادا می پردازد. در مقایسه با شرایط مبنا (۱۹۷۱-۲۰۰۰)، بازدهی آب سالانه و تبخیر در دوره بین ۲۰۴۱-۲۰۷۰ بدون تغییر خواهد بود، در حالی که ذخیره سازی آب سالانه به طور معمول کاهش می یابد. به هر حال رژیم های آبی موردنظر به صورت ماهانه به ویژه در ماه های مارس و جولای دارای پایداری کمتری می باشند. این ابهامات در واکنش های آبی شبیه سازی شده حاصل به کار گیری روش های کاهش یکپارچه مختلف می باشد، که به انعکاس اطلاعات ناقص ما از شرایط آب و هوایی در آینده می پردازد. ما به شناسایی روند دمایی رو به افزایش با استفاده از پیش بینی های شرایط آب و هوایی پرداختبم، اما دارای اطمینان کمی در الگوی آینده میزان بارندگی هستیم. ابهام در این کاهش کلی در درجه اول حاصل انتخاب RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) بوده، و از طریق ادغام مولد های آب و هوایی مختلف گسترش می یابد. نتایج بررسی تغییرات آب و هوایی تنها بر مبنای یک RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) و یا یک مولد آب و هوایی می بایست با احتیاط تفسیر شده، یک چارچوب کلی می بایست طرح شود تا دید کاملی از شرایط آب و هوایی آینده ایجاد کند. این بررسی اثبات می کند که یکپارچگی تغییرات میزان بارندگی، مشارکتی در انتقال کامل بازدهی RCM  (مدل آب و هوای منطقه ای) داشته، اما ابهامات دیگری را نیز نشان می دهد. بنابراین توازنی می بایست بین کمبود اطلاعات و موارد نامشخص به منظور بکارگیری کارآمد RCM (مدل آب و هوای منطقه ای) برقرار شود.
۱٫ مقدمه
دشت های نیمه خشک بخش شمالی در آمریکای شمالی به طور فزاینده ای شامل میلیون ها بخش نشست کرده می باشد که معمولا توسط تالاب ها و دریاچه ها پر می گردند. این تالاب های کوچک نقش مهمی را در آب های سطحی منطقه برای صرفه جویی و خدمات بوم شناسی مهم دارند. بسیاری از این تالاب ها در محل آبخیزهای محصور شده با آبریزگاه های داخلی وسیع قرار داشته و سیلاب های طبیعی تحت شرایط آب و هوایی معمولی نادر می باشد.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Uncertainty assessment of climate change impacts on the hydrology of small prairie wetlands
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی احتمالی تاثیر تغییر اقلیمی بر روی هیدرولوژی تالاب های کوچک جلگه ها
دسته: محیط زیست – زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۲۱

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا