ترجمهترجمه مقالات زیست شناسی

دانلود ترجمه مقاله اثر سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه

ترجمه مقاله اثر سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه

اثر سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله اثر سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه اینجا کلیک نمایید

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله اثر سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه ” بدین شرح است:

چالش عمده ایی که بیولوژیست ها در رابطه با رشد ونمو گیاه با آن مواجه اند به درک مکانیسم های بر می گردد که رشد و نمو کلی سیستم های پیچیده را کنترل می کنند. مطالعۀ حاضر بر مکانسم هایی متمرکز است که تفکیک، رشد و معماری سیستم های ریشه را شکل میدهند. نقش نشانۀ رشۀاصلی  یعنی سیتوکینن (CK) به همراه نقش نشانۀ شاخه یعنی اکسین( ایندول-۳- استیک اسید، IAA) و واکنش آنها تجزیه و تحلیل خواهد شد (Coenen و Lomax 1997، Bangerth و دیگران ۲۰۰۰؛ Nordstro¨m و دیگران ۲۰۰۴؛ Woodward و Bartel 2005). ستوکینن ها مولکول های نشانه دهی هورمونی هستند که نقش اساسی در تنظیم سیتوکینن ها، رشد و نمو در گیاهان ایفا می کنند. در یک گیاه دست نخورده، سلول های زندۀ ریشه و شاخه هر دو قادرند CKها و همچنین هورمون های نشانه دهی اکسین را تولید کنند(Miyawaki و دیگران ۲۰۰۴، Nordstro¨m و دیگران، ۲۰۰۴؛ Aloniو دیگران ۲۰۰۵؛ Tanaka و دیگران ۲۰۰۵). بااینحال،  با وجود اینکه  CK و IAA هر دو در ریشه و شاخه تولید می شوند (Nordstro¨m و دیگران ۲۰۰۴، Ljungو دیگران ۲۰۰۵) اما تولید این نشانه های هورمونی عمده به صورت تصادفی رخ نمی دهد. بلکه توسط مکان سلولهای سنتز کننده در بدنۀ گیاه و مرحلۀ نموی آنها تنظیم میشود و تحت تأثیر شرایط محیطی می باشد. اندام های جوان شاخه ، جایگا های اصلی تولید IAA هستند (Aloni و دیگران ۲۰۰۳،۲۰۰۶)، در حالی که نوک های ریشه جایگاه اصلی سنتز CKهستند ( Aloniودیگران ۲۰۰۴،۲۰۰۶).
نشانه ها از جایگاه های تولید هورمون از طریق مسیرهای ساختاری خاص و توسط مکانیسم های مختلف حرکت می کنند تا تفکیک و نمو گیاه را تنظیم کنند (Aloni 2004، Aloni و دیگران ۲۰۰۵). عدم بیان ایزوپنتنیل ترانس فراز (IPT ) در مریستم های رأسی شاخه(Miyawaki و دیگران ۲۰۰۴) با نبود CK آزاد در مریستم های رأسی شاخۀ جوانه های ۳ روزۀ آرابیدوپسیس تالیانا (Aloni و دیگران ۲۰۰۴) همخوانی سازگاری داشت و نبود آن در جوانه های جانبی گیاهان مسن تر که تحت شرایط تقریبا بدون تعرق رشد یافته بودند (Aloni و دیگران ۲۰۰۵) نشان می دهد که جوانه های رأسی شاخه ، ظاهرا جایگاه اصلی سنتز CK نیستند (شکل ۱).
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Role of Cytokinin and Auxin in Shaping Root Architecture: Regulating Vascular Differentiation, Lateral Root Initiation, Root Apical Dominance and Root Gravitropism
عنوان فارسی مقاله: نقش سیتوکینین و اکسین در شکل دهی معماری ریشه: تنظیم تفکیک آوندی، آغاز ریشۀ جانبی، چیرگی رأسی ریشه و جاذبه گرایی ریشه.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۲۰

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا