دانلود رایگان مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان ترجمه مقاله تاثیر متقابل تخفیف و محدودیت زمانی بر نوع محصول

دانلود رایگان ترجمه مقاله تاثیر متقابل تخفیف و محدودیت زمانی بر نوع محصول

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان ترجمه مقاله رشته مدیریت

.

—————–

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله تاثیر متقابل تخفیف و محدودیت زمانی بر نوع محصول ” بدین شرح است:

مشوقهای ویژه روزانه امروزه بسیار رواج پیداکرده اند. این پیشنهادات در قالب مشوقهای قیمتی به سازمانها امکان می دهد که محصولاتشان را با تخفیف ۵۰% یا بیشتر در مقطع خاصی از زمان – معمولا بین یک تا هفت روز ارائه دهند. خرد جمع بر این باور است که هر دو ویژگی یعنی هم تخفیف بالا و هم محدودیت زمانی فشرده باید در اثربخشی فروش روزانه نقش مهمی ایفا کند. با این حال تلفیق هر دو ویژگی الزاما باعث افزایش اثرگذاری پیشنهاد ویژه روزانه نخواهد بود. نویسندگان این مقاله عقیده دارند که بسته به نوع کالای پیشنهاد شده (سودگرایانه در برابر لذت گرایانه)، توجهی که مشتریان به میزان تخفیف می نمایند نسبت به محدودیت زمانی دستخوش تغییر می شود و این امر باعث ایجاد تفاوت در تأثیرگذاری مشوق می گردد.

دو پژوهش – یکی تجربی و دیگری میدانی با استفاده از داده های پلتفرم Groupon، این فرضیه را ثابت کرده که محدودیت زمانی اثرگذاری مشوقها را در محصولات لذت گرایانه بیش از محصولات سودگرایانه افزایش می دهد. در حالی که تخفیف باعث اثربخشی بیشتر فروش کالاهای سودگرایانه می شود. هم چنین طبق داده های Groupon میزان بسیار بالای تخفیفات عملاً تأثیر بیشتری در ارتقای اثربخشی مشوقهای کالاهای لذت گرایانه دارد. نتیجه این پژوهش ثابت کرد که برنامه ریزان مشوقهای DoD هنگام انتخاب محدودیت زمانی و میزان تخفیف، نوع کالای پیشنهاد شده را باید مدنظر قرار دهند.

کلیدواژه ها: پیشنهاد ویژه روزانه (DoD) ,مشوقهای قیمتی,محدودیت زمانی,میزان تخفیف,اثربخشی مشوقها

Deal-of-the-day (DoD) promotions are nowadays very popular. As a special form of a price promotion, they allow firms to offer products at substantial price discounts, usually at or above 50%, for a very limited period of time, usually between one and seven days. Conventional wisdom suggests that both characteristics, high discount levels and tight time constraints, should make DoDs an effective form of a price promotion. However, the two characteristics do not necessarily combine to increase DoD effectiveness. In particular, the authors propose that depending on the type of a promoted product (utilitarian vs. hedonic), the attention that consumers pay to the discount level relative to the time constraint varies, which leads to differences in promotional effectiveness.

Two studies, a lab experiment and a field study using data from the DoD platform Groupon, mostly confirm these hypotheses: the time constraint increases promotional effectiveness more for hedonic than for utilitarian products, whereas the discount level increases promotional effectiveness for utilitarian more than for hedonic products. In the Groupon data, very high discount levels actually decrease promotional effectiveness for hedonic products. The results suggest that designers of DoD promotions should consider the type of a promoted product when choosing appropriate time constraints and discount levels.

Keywords
Deal-of-the-day; Price promotions; Time constraint; Discount level; Promotional effectiveness

—————–
مشخصات مقاله:

عنوان لاتین:  What makes deal-of-the-day promotions really effective? The interplay of discount and time constraint with product type

فرمت مقاله لاتین: pdf

عنوان ترجمه شده فارسی :  چه چیزی باعث اثربخشی مشوق های پیشنهاد ویژه روزانه می شود؟ تأثیر متقابل تخفیف و محدودیت زمانی بر نوع محصول

 .
.
download-mihanhamkar-com
محتویات فایل : مقاله انگلیسی بهمراه ترجمه فارسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا