ترجمهترجمه مقالات زیست شناسیترجمه مقالات کشاورزی

دانلود ترجمه مقاله مقاومت گیاهان در مقابل جاری شدن سیل

ترجمه مقاله مقاومت گیاهان در مقابل جاری شدن سیل

مقاومت گیاهان در مقابل جاری شدن سیل

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله مقاومت گیاهان در مقابل جاری شدن سیل اینجا کلیک نمایید

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله مقاومت گیاهان در مقابل جاری شدن سیل ” بدین شرح است:

– تاریخچه: در تایید ۲۰۰ ام ین سالگرد تولد چارلز داروین، این مقاله در زمینه تنش سیل نه تنها سهم زیاد داروین را در مفهوم تکامل تایید می کند، بلکه همچنین بررسی فیزیولوژی گیاهان را نیز تایید می کند. در زیست شناسی مدرن، زیست شناسی واگشت گرایی الهام گرفته شده از نظریه ی داروین، مکانیزم هایی را روشن می سازد که به مزیت قیاسی در اکثر محیط های متغیر و چالشی اشاره دارد که شامل محیط هایی می باشد که در آنها سیل رایج می باشد.
– حیطه: سیل ملایم توسط اکثر گیاهان زمینی تجربه می شود ولی با افزایش شدت، گونه های کمتری قادر به رشد و بقا می باشند. در حالت شدید، سبک زندگی آبزی شدیدا انحصاری به نظر می رسد که در طول ۱۲۰ میلیون سال گذشته به میزان قابل توجهی تکامل یافته است. گرچه تنها ۱-۲% از آنژیواسپرم ها آبزی می باشند، برخی از ویژگی های انطباقی شان نیز در گونه های وفق دهنده سبک زندگی آبی خاکی مشاهده می شود، جاییکه سیل تناوب کمتری دارد. برنج زمین های پست، غلات خام برای اکثریت آسیای گرمسیری در این گروه قرار دارند. ولی حتی میان ساکنین زمین های خشک، یا بخش خاصی از زیرجمعیت های آنها، متوسط مقاومت در مقابل سیل اتفاقی به عنوان مثال در گندم یافت می شود. مجموعه مقالات خلاصه شده در این مقاله، پیشرفت هایی را برای درک مکانیزم هایی توصیف می کند که مقاومت سیل را در گیاهان آبزی، آبی- خاکی و زمین های خشک توضیح می دهد. تحقیقات برای توسعه ی گیاهان مقاوم تر یا مدیریت محیط های مستعد سیل نیز در برگرفته می شود. محدوده راهکارهای تجربی از آنالیزهای مولکولی بواسطه ی بیوشیمی و متابولومیک تا فیزیولوژی کل گیاهان، پرورش گیاهان و اکولوژی می باشد.
کلیدواژه: تنش آبزی, انطباق, کمبود اکسیژن, چالز داروین, تنش محیطی, تکامل, سیل, کمبود اکسیژن در بافت های زنده, شناوری, زمین های مرطوب.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Evolution and mechanisms of plant tolerance to flooding stress
عنوان فارسی مقاله: تکامل و مکانیزم های مقاومت گیاهان در مقابل تنش سیل.
دسته: زیست شناسی – کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۱۱

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا