اخبار دانشگاهی

تکمیل قرارداد بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد

تکمیل قرارداد بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد

heyat elmi daneshgah azad

تکمیل قرارداد بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۲۶ هزار عضو هیات علمی به واحدهای دانشگاه معرفی شدند و پس از انجام مصاحبه با متقاضیان دارای شرایط، تاکنون قرارداد ۸ هزار و ۳۰۰ نفر تکمیل شده است.

حمید میرزاده در نوزدهمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اصلاح هرم هیات علمی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد در دو سال گذشته بوده، افزود: بیش از ۶۷ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه در دو سال گذشته دارای رتبه مربی بوده اند که این آمار در حال اصلاح و رو به پیشرفت است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار عضو هیات علمی به واحدها معرفی شده و این اختیار به واحدها داده شده که پس از انجام مصاحبه کار قرارداد متقاضیانی که دارای شرایط لازم هستند را انجام دهند که در حال حاضر قرارداد ۸۳۰۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در سال ۹۳، ۲۷ مرکز رشد و ۵۰ شرکت دانش بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۶۷ مرکز رشد و بیش از ۴۶۰ شرکت دانش بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد.

ثبت تولیدات علمی دانشگاه آزاد در پایگاه ESI

حسین زاده لطفی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه رتبه ۱۸۸ دانشگاه آزاد در پایگاه ESI از نظر تولیدات علمی تثبیت شده است، گفت: پایگاه ESI که معتبرترین پایگاه به دلیل تحت پوشش قرار دادن مجلات ISI و IF مثبت است رتبه دانشگاه آزاد را ۱۸۸ اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد دارای رتبه مربی بوده و درصد بالایی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی موجود در این دانشگاه در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنند، اظهار داشت: تقریبا بالای ۹۵ درصد تولیدات علمی این دانشجویان و اعضای هیات علمی در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ می رسد که در پایگاه ESI ثبت نمی شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تا به امروز برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مقالات خود را به اشتباه و نادرست در پایگاه ESI ثبت می کردند، گفت: این اقدام واحدها باعث کاهش تولیدات علمی و تضعیف رتبه دانشگاه شده بود که با مکاتبات متعدد این مشکل حل شد و تمام تولیدات علمی دانشگاه در حال حاضر در این پایگاه به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا