ترجمهترجمه مقالات زیست شناسیترجمه مقالات کشاورزی

دانلود ترجمه مقاله ورمی کمپوست غنی سازی شده با تثبیت نیتروژن

ترجمه مقاله ورمی کمپوست غنی سازی شده با تثبیت نیتروژن

ورمی کمپوست غنی سازی شده با تثبیت نیتروژن

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله ورمی کمپوست غنی سازی شده با تثبیت نیتروژن اینجا کلیک نمایید

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله ورمی کمپوست غنی سازی شده با تثبیت نیتروژن ” بدین شرح است:

تاثیر تزریق تجزیه بیولوژیکی مواد آلی با تثبیت نیتروژن باکتری آزتوباکتر کروکوکام ، آزوسپیریل هام لیپوفرام و فسفات با حل کردن باکتری سودوموناس استریاتات بر روی محتوای نیتروژن و فسفات  ( نیتروژن و فسفات) حاصل از تجزیه بیولوژیکی مواد آلی مورد ارزیابی قرار می گیرد. تزریق باکتری تثبیت کننده نیتروژن   به درون مواد آلی باعث افزایش محتوای نیتروژن و فسفات می گردد.غنی سازی مواد آلی توسط فسفات باعث بهبود فسفات موجود می گردند. در طی تزریق ، تغییر شکل باکتری به سرعت انجام گرفته ، باعث تثبیت  نیتروژن و باعث حل شدن فسفات و مواد افزوده می گردد.
۱- مقدمه:
 تاثیرات جهانی در ارتباط با پرورش محصولات ارگانیکی ( حاصل از دستکاری ژنتیکی) از طریق بازیابی ضایعات ارگانیکی برای ادامه یافتن فعالیت های کشاورزی و همچنین ایجاد یک محیط زیست عاری از مواد آلاینده وجود دارد. به منظور بهبود کشاورزی با ثبات ، غنی سازی ضایعات دارای مزایای زیادی می باشد. فعالیت کرم های خاکی برای تجزیه ضایعات ارگانیکی و تولید و مواد آلی تجزیه شده در حال تجاری شدن می باشد زیرا فقدان نیتروژن از ضایعات کشاورزی و کود زمانی که این تجزیه به عنوان منبعی از مواد آلی به شمار می آید ، به حداقل می رسد.احتمالاتی نیز در ارتباط با افزایش محتوای نیتروژن متشکل از تزریق ارگانیسم های نیتروژن تثبیت شده وجود دارد و محتوای فسفات با افزودن فسفات جامد و سپس تزریق  فسفات باعث حل باکتری می گردد. از این رو کاربرد مستقیم سنگ فسفات به تنهایی به ویژه در خاک های آلکیل و خنثی ، مفید نمی باشد. تشکیل مواد آلی که توسط فسفات جامد و فعالیت های میکروبی انجام می گیرد کمکی به حل فسفر و افزایش میزان فسفر در گیاه می کند. باکتری تثبیت شده نیتروژن ، علاوه بر تثبیت نیتروژن ، منجر به حل شدن فسفات به دلیل ایجاد اسید آلی و آنزیم ، می گردد. آزمایشات کنونی طراحی شد تا مطرح کند که چگونه حل باکتری تثبیت شده نیتروژن و حل فسفات باعث ایجاد تغییراتی در محتوای مواد آلی تجزیه شده نیتروژن و فسفات می گردد.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Enriching vermicompost by nitrogen ®xing and phosphate solubilizing bacteria
عنوان فارسی مقاله: ورمی کمپوست غنی سازی شده از طریق تثبیت نیتروژن و باکتری حل کننده فسفات.
دسته: زیست شناسی- کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۵

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا