دانلود رایگان پاورپوینت

دانلود رایگان پاورپوینت فرهنگ و معماری هند

دانلود رایگان پاورپوینت فرهنگ و معماری هند

.

فهرست :

زبان هند

فرهنگ و معماری هند

آثار هنری هند

مجسمه ها در معماری هند

اهمیت تمدن موهنجودارو

معابد بودایی در هند

معماری اسلامی هند

و …

————

بخشی از پاورپوینت فرهنگ و معماری هند :

هند دارای چندین زبان و لهجه و گویش است خط و زبان اولیه آنها سانسکریت است که کتابهای زیادی به این زبان وجود دارد.
مهمترین زبان عصر حاضر هند زبان اردو است که تشکیل شده است از لغات فارسی – عربی و ترکی و انگلیسی و لغات محلی .کلمه هند از نام بومی سیندهو که نام یک رودخانه بومی هند است و ایرانیها سیندهو را به هندو بدل کردند و هند را به نام هندوستان یهنی سرزمین رودخانه ها خواندن از این کلمه یونانیها کلمه ایندیا را بکار بردند.

در هند دو آئین تاریخی وجود دارد ، بودا و هندو
بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در ۵۶۰ ق.م. پایه گذاری میشود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم .
به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت در سالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد پیروان آن اندک است ، غارها میباشد ، مکانی که امکان خلوت بودائیان را فراهم میکند . اما در سالهای بعد غارها کفاف عبادت همه بودائیان را نمی دهد ، به همین خاطر احتیاج به تعداد بیشتری معبد است که این معابد را با استفاده از توده های حجیم سنگی بوجود می آورند . این توده های حجیم در واقع الگوهایی هستند از غارهای اولیه و یا به عبارتی ، در معابد بودایی تلاش شده که فضای خلوت و ساکت غار ، مجددا ً تکرار شود.

————

مشخصات پاورپوینت:

نام پاورپوینت :  فرهنگ و معماری هند

.download mihanhamkar com کالج پروژه پاورپوینت وایمکس پاورپوینت رشته کامپیوتر وایمکس چیست معرفی Wimax دانلود رایگان پاورپوینت دانلود رایگان آشنایی با وایمکس جهت دانلود رایگان پاورپوینت فرهنگ و معماری هند اینجا کلیک کنید.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا