دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه احوال شخصی وودورث

پرسشنامه رایگان احوال شخصی وودورث

 بانک دانلود پایان نامه

 

پرسشنامه شخصیتی وودورث فرم ۷۶ سوالی  (Woodworth Personal Data Sheet)

اولین نمونه پرسشنامه های خودسنجی شخصیت، پرسش نامه اطلاعات شخصی وودورث است که برای استفاده در جنگ جهانی اول تهیه شده بود . این پرسشنامه اصولاً معرف کوششی است برای میزان کردن مصاحبه روانپزشک ی و کاربرد گروهی آن . به همین جهت وودورث نخست با استفاده از ادبیات روانپزشک ی و گفتگو با

روانپزشکان، اطلاعاتی درخصوص علایم روان آزردگی و دیگر اختلالات جمع آوری کرد و سپس براساس این علایم، سؤالهای اولیه پرسشنامه را تهیه نمود. این سؤال ها به نابهنجاری های رفتاری از قبیل ترسهای غیرعادی یا هراس ها ۲، وسواس بیاختیاری، کابوس و سایر اختلالات خواب، احساس خستگی شدید، علایم روان  تنی و احساس گمگشتگی مربوط بودند . در ساخت و کاربرد این پرسشنامه تأکید اصلی بر روایی محتوا بود که بازتاب آن در نحوه گزینش سؤالات و استناد بر توافق افراد درباره ناسازگار بودن برخی از رفتار، ملاحظه می شود (آناستاری به نقل از براهنی، ۱۳۶۴ ).

وودورث یکی از محققانی است که در مورد شخصیت و خصوصیات اخلاقی و درجه بندی افراد از نظر استعدادها مطالعات زیادی انجام داده است . ازجمله کارهای او پرسشنامه ای است که برای سنین دوازده تا شانزده سالگی تنظیم کرده است ، البته با احتیاط می توان این تست را روی کودکان ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ ساله نیز اجرا کرد. این آزمون هشت خصوصیات مختلف به شرح زیر را ارزیابی می کند. 

در این پرسشنامه ۷۶ جمله نوشته شده است . شما هر جمله را به دقت بخوانید و اگر در مورد شما صادق است در ستون “آری” و اگر صادق نیست در ستون “نه” [خیر] ضربدر بزنید .

جهت دانلود رایگان پرسشنامه احوال شخصی وودورث اینجا کلیک نمایید

.

——————-

مطالب مرتبط:

دانلود رایگان پرسشنامه
دانلود رایگان پرسشنامه روانشناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا