دانلود رایگان پرسشنامه

دانلود رایگان پرسشنامه افسردگی بک BDI

دانلود رایگان پرسشنامه افسردگی بک BDI

 بانک دانلود پایان نامه

.

در صورتی که به دنبال پرسشنامه افسردگی بک فرم ۲۱ سوالی word و یا پرسشنامه افسردگی بک ویرایش دوم و همینطور تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه افسردگی بک با روایی و پایایی هستید پیشنهاد میکنیم ادامه مطلب را مطالعه فرمایید :

پرسشنامه افسردگی بک BDI که شامل ۲۱ گروه سوال است، برای نخستین بار در سال ۱۹۶۱ توسط آرون بک، بکوارد، مندلسون، مارک و ارباف تدوین شد. روایی و اعتبار این پرسش نامه در سال های ۱۹۷۱، ۱۹۷۹، ۱۹۸۵، ۱۹۸۶ به ترتیب مورد بررسی قرار گرفت و ثابت شد.

۲۱ ماده این میزان در کل شامل ۹۴ سوال، به صورت عبارات ترتیبی که هر کدام از ماده ها مربوط به یک علامت خاص افسردگی می باشد، تنظیم شده است.

در این آزمون در برابر هر یک از ماده های مورد نظر، که مشخص کننده یکی از علایم مرضی افسرگی است،۴ تا ۶ جمله نوشته شده است که به ترتیب بیانگر خفیف ترین تا شدیدترین وجه آن خصیصه مورد نظر است و آزمودنی باید جمله های هر ماده را به دقت بخواند و جمله ای را که بیانگر بیشترین حالت فعلی وی است با کشیدن دایره به دور آن مشخص کند.

ارزش های کمی هر ماده از ۰ تا ۳ به این ترتیب تعیین شده است:
۰ سلامت روانی در ماده مورد نظر
۱ احساس اختلال خفیف در ماده مورد نظر
۲ احساس اختلال شدید در ماده مورد نظر
۳ احساس اختاتل حاد و شدید در ماده مورد نظر

از این پرسش نامه چندین فرم تهیه شده است، در این جا فرم معمولی آن که شامل بیست و یک ماده (بک و بک ،۱۹۷۲) است معرفی می شود. این پرسش نامه یک آزمون خود آزما است که برای تکمیل آن ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت لازم است و برای فهمیدن کامل معنای ماده ها خواندن در سطح کلاس پنجم تا ششم مورد نیاز است.

 

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان پرسشنامه افسردگی بک BDI‎ اینجا کلیک نمایید

 جهت دانلود پکیج کامل پرسشنامه افسردگی بک ویرایش ۱ و ۲ با تفسیر و نمره گذاری اینجا کلیک نمایید

 

 

——————–

مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا