پایان نامه رشته اقتصادپایان نامه رشته حسابداریپایان نامه رشته مدیریتپایان نامه علوم انسانیپروژه حسابداریپروژه مدیریت

دانلود پایان نامه ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس تهران

پروژه بررسی ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس تهران

جهت اخذ درجه کارشناسی

پروژه بررسی ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول
۱-۱- مقدمه
۲-۱- تعریف موضوع
۳-۱- اهمیت تحقیق
۴-۱- هدف و علت انتخاب موضوع
۵-۱- سوابق مربوط
۶-۱- فرضیات تحقیق
۷-۱- قلمرو مکانی تحقیق
۸-۱- قلمرو زمانی تحقیق
۹-۱- روش تحقیق
۱۰-۱- ساختار تحقیق
فصل دوم
۱-۲- مقدمه
۲-۲- کلیات
۳-۲- بازار سرمایه در ایران
۴-۲- مزایای وجود بورس اواق بهادار
۱- از دیدگاه کلان
۲- از دیدگاه شرکتهای پذیرفته شده در بورس
۳- از نظر سرمایه گذاران
۵-۲- سودمندی در پیش بینی معیاری برای ارزیابی اطلاعات
۶-۲- استفاده کنندگان صورتهای مالی
۷-۲- هدفهای گزارشگری مالی
۸-۲- انتخاب نظریه سود
۹-۲- استدلال انتخاب نظریه سود
۱۰-۲- مکاتب فکری پیرامون اندازه گیری سود
۱۱-۲- سود تحققی و سود غیر تحققی

و…  جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

.————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران ” بدین شرح است:

.

تکامل ساختارپولی ومالی اقتصادهایی که عصر انقلاب  صنعتی را پشت سرگذاشته اند و درروایتی خود در این شکل بخشیدن به این تحول چنان دست داشته اند که امروز آنها را کشورهای صنعتی می نامیم ، با توجه به نیازها یی بوده  که  در جریان تغییر شکل این اقتصادها  پدید  آمده است.اگرچه بسیاری ازاین ساختارها ، به صورت اولیه ، در اغلب کشورهای جهان وجود داشته است . اما آنچه شکل امروزی  این ساختارها را ایجاد کرده مسیری  است که اقتصادهای  توسعه یافته در جریان گذر از شکلی ساده به شکلی پیچیده و پیشتاز، آن را پیموده اند.
بطور خلاصه بورس اوراق بهادار وظیفه دارد بازاری  برای خرید  و فروش انواع  سهام و اوراق بهادار پدید آورد تا واحدهای خصوصی و دولت بتوانند سرمایه لازم را از این طریق و با استفاده ازمنابع مصرف نشده عموم فراهم آورند. چنین بازاری باید به صورت رقابت کامل عمل کند و از درجه تخصص بالایی برخوردار باشد .
ازعمده ترین استفاده کنندگان اطلاعات شرکتهای سهامی دربورس ، سرمایه  گذاران بالقوه در سهام شرکتها میباشند ، به دست آوردن اطلاعات کافی جهت استفاده کنندگان فوق معمولا از کانال بورس اوراق بهادار انجام میشود. تصمیم گیری سرمایه گذاران بالقوه اساسا به خرید سهام شرکت مربوط می شود و این تصمیمات ممکن است بر مبنای عوامل زیر باشد:
۱-سود سهامی که سرمـایـه گذاران در آینده دریافت خواهند نمود کی، به چه میزان ، و به چه نحوی خواهد بود، به عبارت دیگر، سود سهام مزبور در چه تاریخی و به چه مبلغی به صورت نقد یا غیر نقد پرداخت خواهد شد
۲-در زمان فروش ســهام  خریداری شده ، حاصل ازفروش آن  چه خواهد بود ؟ سود سهام ، توزیع پول نقد یا سایر داراییها بین سهامداران یک شرکت سهامی است.توزیع سود سهام، فراهم کننده بازده سرمایه گذاری سهامداران است. متداولترین نوع سود سهام برای سهام عادی ، توزیع به شکل نقدی  ، غیرنقدی و سهمی می باشد.شرکتها زمانی سود نقدی توزیع میکنند که سود تحصیل شده داشته باشند وهمچنین وجوه نقد مورد نیاز برای توزیع سود نیز کافی باشد تا شرکت بتواند سود نقدی پرداخت نماید . از نظر تئوری  تاثیر توزیع سود به شکل نقدی در قیمت سهام  ، قیمت سهام باید به اندازه توزیع سود نقدی کاهش یابد . پرداخت سود سهام موجب کاهش داراییها و همچنین کاهش حقوق صاحبان سهام میگردد و ارزش شرکت به همان اندازه کاهش می یابد .
در این تحقیق سعی خواهد شد که از طریق تجزیه و تحلیل روابط بین سود تقسیمی مصــوب مجمع شرکتهای پذیرفته شده  در بازاربـــورس اوراق بهادار تهران  و همچنین روابط  بین  سود تقسیمی پرداخت شده به سهامداران با قیمت سهام شرکتهای مزبور و همچنین به بررسی محتوای اطلاعاتی سود تقسیمی پرداخته شود.
————-
مشخصات مقاله:
نوان کامل: ارتباط بین سود و قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران
دسته: مدیریت – اقتصاد – حسابداری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۶۱
.————-
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا