پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه بررسی ماشین های باگی

پایان نامه بررسی ماشین های باگی

جهت اخذ درجه کارشناسی

ماشین های باگی

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول : مقدمه
۱-۱ موضوعنامه
۱-۲ سخن نگارنده
۱-۳ تاریخچه اتومبیل
۱-۴ انواع اتومبیل بر اساس طراحی
۱-۵ آشنایی عمومی با ماشینهای باگی
فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت
۲-۱ پیشگفتار
۲-۲ انواع شاسی
۲-۲-۱ شاسی مستقل
۲-۲-۲ شاسی نیمه جدانشدنی
۲-۲-۳ شاسی نردبانی
۲-۲-۴ شاسی صفحه ای
۲-۲-۵ شاسی لوله ای
۲-۲-۶ شاسی ستون فقراتی
۲-۲-۷ شاسی یکپارچه
۲-۲-۸ شاسی مستفد در باگی
۲-۳ سیستم تعلیق
۲-۴ انواع سیستمهای تعلیق
۲-۴-۱ سیستم تعلیق مستقل
۲-۴-۱-۱ سیستم تعلیق مستقل پاندولی
۲-۴-۱-۲ سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی
۲-۴-۱-۳ سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای
۲-۴-۱-۴ سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک
۲-۴-۱-۵ سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک
۲-۴-۲ انواع سیستم تعلیق در محور جلو
۲-۴-۲-۱ طبق دار
۲-۴-۲-۲ تلسکوپی – مک فرسون
۲-۴-۲-۳ طولی
۲-۴-۳ تعلیق نیمه مستقل دو دیون
۲-۴-۴سیستم های تعلیق ویژه
۲-۴-۵ سیستمهای تعلیق ثابت
۲-۴-۶ سیستم تعلیق مستفد در باگی ها
۲-۵ ارتعاش گیرها
۲-۵-۱ فنرهای تخت

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی ماشین های باگی ” بدین شرح است:

اگر بخواهیم منصفانه به تاریخچه اتومبیل بنگریم ، تصور من بر این است باید همان ارابه های چوبی و طراح آنها را هم جزیی از صنعت اتومویل و تاریخچه آن دانست.
اما صنعت اتومبیل سازی با شکل و موتوری صنعتی در ابتدا به صورت اتفاقی و پراکنده به وسیله چند مخترع صورت گرفت. آنها به طور پیوسته روی اتومبیلهای خویش کار کردند تا امروزه  به صورت کنونی درآمده است. اتومبیل وسیله ای است که در طول دهه های طولانی به وسیله افراد مبتکر و مخترم زیادی تکمیل گردیده و سخن نابه جایی نیست ، اگر بگوییم ، اختراع آن را نمی توان به کس خاصی نسبت داد.
اتومبیل ابتدایی از نیروی بخار استفاده می نمود و شباهت زیادی به درشکه داشته است. ولی به مرور گذشت زمان، و آگاهی به قدرت بیشتر سوختهای دیگر ، توسط طراحان و مهندسان به شکل امروزی در آمد و به حداکثر ایمنی و رفاه رسید، که تقریبا جزء اصلی زندگی انسان ها گردیده است.
این صنعت با اختراع موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع گردید و سپس به صورت خیلی سریع تغییرات عمده ای نمود. با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکامل این صنعت تسریع پیدا نمود و در بین سال های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسین انجام گرفت.
ابتدا ساخت یک موتور کوچک و نصب آن به روی یک گاری کوچک بود که توسط زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین انجام گرفت. موتور این وسیله نقلیه بخاری یا موتورهای برونسوز می گویند. به تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردید که مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می گردد. نمونه تکمیل شده موتور احتراق داخلی که موتور های امروزی شبیه به آن است توسط یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو با موفقیت ساخته شد و به همین جهت است که رشته تعمیرات اتومبیل های بنزینی را اتومکانیک گویند. در این سیستم عمل تراکم سوخت از احتراق در داخل سیلندر صورت می گرفت و راندمان بسیار بالایی داشت. دو نفر دیگری که نامشان در صنعت اتومبیل سازی بسیار معروف است عبارت بودند از گات لیب دایمر و کارل بنز که در یک زمان به صورت جدا گانه کار می کردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود.
دایملر که در سال ۱۸۳۴ در آلمان متولد شده بود،  ابتدا با اتو کار می کرد ولی در سال ۱۸۸۲ فعالیت خود را با دایر کودن کارگاهی در شهر اشتوتکارت آلمان به طور جداگانه ادامه داد و در این شهر با شخصی به نام ویلهم مای باخ که او نیز از شاگردان اتو بود شریک شد و در مدت یک سال اولین موتور خود را وارد بازار نمودند. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود RPM 900 بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان RPM 200 بود قابل مقایسه نبود این موتور کم کم کاملتر شد و به موتور دو سیلندر V شکل تبدیل شد، مجهز به کاربراتور بود که این کاربراتور را آقای مای باخ طراحی نموده بود. اولین سیستم جرقه زنی الکتریکی را بنز طراحی نمود و از سوپاپ قارچی شکل و سیستم خنک کننده توسط آب استفاده نمود. یاد آور می شود اولین موتوری که در اتومبیل در جلوی وسیله نقلیه قرار داشت در سال ۱۸۹۱ میلادی ساخته شد.
– تاریخچه ساخت خودرو ی باگی:
به راستی تاریخ دقیقی برای ساخت ماشینهای باگی در دست نیست . اما بر اساس شواهد تئوری موجود ، اولین خودرویی از این دست در سال ۱۹۷۲ در ایالات متحده ساخته شده است. این خودرو با کاربری حرکت در دشتها و سنگلاخها با طراحی خاص به تعداد بسیار محدود تولید شد و سپس متوقف گردید. اما ساخت این خودرو طی ۱۵ سال اخیر ، علی الخصوص با نیاز سازمانهای فضایی به ماشینهایی با حرکت روی موانع صعب العبور در روی کرات دیگر ، شدت چشمگیری پیدا نموده است.
اولین نمونه خودرو باگی در ایران هم بر اساس شواهدی که من یافتم در سال ۱۳۸۳ در تهران تولید گردیده است. طراح این خودرو هم اکنون به دلیل مسایل خاص تولیدات خود را هم در مشهد و هم در تهران انجام می دهد.   البته قبلا فعالیتهایی توسط صنایع دفاع برای ساخت این وسیله شروع شده بوده است. که به دلیل پراکندگی تاریخی ذکر نگردیده است.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: طراحی و تحلیل ساخت ماشین باگی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۲۲۰
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا