پایان نامه رشته مدیریتپایان نامه رشته مدیریت صنعتیپایان نامه علوم انسانی

دانلود پایان نامه نوع بهره وری در صنعت تولید

پروژه نوع بهره وری در صنعت تولید

 جهت اخذ درجه کارشناسی

کیفیت و نوع بهره وری در صنعت تولید.

بخشی از فهرست مقاله:

کیفیت و بهره وری در صنعت
بهره وری
مدیریت بهبود بهره‌وری
شاخص بهره وری
انواع شاخصهای عمومی بهره وری
سطوح بهره وری
مدیریت بهره‌وری و کیفیت
تعاریف مرتبط با بهره‌وری و کیفیت

و …

جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید

.————-

چکیده ای از مقدمه آغازین  پروژه نوع بهره وری و کیفیت در صنعت تولید بدین شرح است:

 

امروزه درجهان صنعتی، مسئله رقابت جهت فروش محصولات تولیدی، امری مهم و تعیین کننده برای ادامه حیات صنایع آن کشور محسوب می شود و صنعتی قابل استمرار است و امکان رشد و گسترش دارد که بتواند با همتاهای داخلی و یا خارجی خود رقابت کند و این مهم میسر نیست مگر با بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی.

امروزه در کشور مبلغی حدود ۱۷% از تولید ناخالص ملی صرف ضایعات، دوباره کاری، و عدم قبول کارهای ساخته شده می شود. برای رشد کیفیت محصولات تولیدی بایستی به عوامل موثر در کیفیت محصولات تولیدی به موازات کنترل کیفیت اهمیت داده شود و در جهت بهبود این عوامل اقدامات اساسی نمود.

از جمله این عوامل می توان به کیفیت مواد اولیه، فرایند تولید، مهندسی صنایع و غیره اشاره نمود. بعنوان یکی ازنظامهای مطلوب کنترل صنایع کشور می توان از روشهای کنترل کیفیت آماری که مناسب ترین و موثرترین راه تشخیص داد ه شده است نام برد.در این روشها جمع آوری اطلاعات نقش مهم و اساسی ایفا می نماید. در این مقاله سعی شده است ابتدا به علل موثر در بهبود کیفیت محصولات صنعتی اشاره شود، سپس به اهمیت کنترل کیفیت و اهداف آن پرداخته شود و آنگاه روشهایی عملی جهت بهبود کیفیت محصولات تولیدی ارائه گردد.بهره وری استفاده بهینه از منابع سازمان بمنظور رسیدن به اهداف کارا و اثربخش، در چارچوب یک نظام ارزشی مورد قبول می باشد. ساماندهی و مدیریت فضای عملیاتی (رفتاری)، مهم‌ترین عامل در رسیدن به بهره‌وری است. منابع، مهارتها و ویژگی هایی از سازمان ها در صنعت که برای موفقیت در بازار لازم و ضروری هستند عوامل کلیدی موفقیت می باشند.

تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن FMEA نامیده می شود. FMEA یک تکنیک مهندسی است که به منظور مشخص کردن و حذف خطاها، مشکلات و اشتباهات بالقوه موجود سیستم ، فرایند تولید و ارائه خدمت، قبل از وقوع ، در نزد مشتری ، بکار برده می‌شود. این روش در سالیان اخیر در سازمانها و صنایع مختلف بسیار به کار گرفته شده و نتیجه داده است.

 

مشخصات مقاله:

عنوان : نوع بهره وری و کیفیت در صنعت تولید
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵۸
download-mihanhamkar-com

 جهت دانلود پایان نامه نوع بهره وری و کیفیت در صنعت تولید اینجا کلیک نمایید

.

————-

کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا