پایان نامه رشته الکترونیکپایان نامه رشته مهندسی برقپایان نامه فنی مهندسی

دانلود پایان نامه پاورفورمر ژنراتور سنکرون و شبیه ساز جریان های فالت

پروژه پاورفورمر ژنراتور سنکرون و شبیه ساز جریان های فالت

جهت اخذ درجه کارشناسی

 

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول : سیم پیچی power former و مدل تلفات جریان گردابی در آن
۱ ـ ۱ـ سیم پیچی pf
۱ـ۲ـ مدل تلفات جریان گردابی در سیم پیچ
۱ـ۲ـ۱ـ معرفی
۱ـ۲ـ۲ـ کلاف سیم پیچ
۱ـ۲ـ۳ـ فرضیات مدل
۱ـ۲ـ۴ـ مقایسه میان تلفات اثر متقابل و اثر پوستی
۱ـ۲ـ۵ـ مدل اثر پوستی
الف ـ محاسبات تلفات اثر پوستی
ب ـ تحلیل روابط مربوط به اثر پوستی
ج ـ مدل کردن اثر پوستی توسط مدار کایر دوگان
۱ـ۲ـ۶ـ مدل اثر متقابل
الف ـمحاسبه و اندازه گیری تلفات اثر متقابل
ب ـ روابط تحلیلی برای استفاده در مدل اثر متقابل
ج ـ مدل کردن تلفات اثر متقابل توسط مدار کایر گسترده
۱ـ۲ـ۷ـ مدل کامل جریان گردابی کلاف سیم پیچ
۱ـ۲ـ۸ـ نتایج حاصل برای کلاف سیم پیچ
۱ـ۲ـ۹ـ نتیجه
فصل دوم : استاتور power former
۲ـ۱ـ طراحی استاتور
۲ـ۲ـ سیستم خنک کاری

و… جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

.————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ”پایان نامه پاورفورمر جدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت ” بدین شرح است:

.

Pf  جدید ترین ماشین سنکرون فشار قوی است که بدون نیاز به کلید ژنراتور  (Generator C.B) ، ترانسفورماتور افزاینده و تجهیزات جانبی آن ، توان الکتریکی را مستقیماٌ به شبکه انتقال ، تحویل  می دهد . Pf یک ژنراتور AC سه فاز با یک روتور معمولی است . تفاوت قابل مقایسه آن با ژنراتور های معمولی در طرز قرار گرفتن سیم پیچ های استاتور می باشد ایده جدید بکار گرفته شده ، استفاده از کابل به عنوان سیم پیچ استاتور می باشد . تولید توان در سطوح مختلف ولتاژهای شبکه انتقال ، توسط این ماشین ، مدیون پیشرفت در فناوری و ساخت کابلهایی می باشد که جایگزین شینه بندی در استاتور ژنراتورهای متعارف شده است .
Pf  بعنوان مولد در ژنراتورهای آبی ( هیدروژنراتورها ) و همچنین نیروگاههای حرارتی  ( توربوژنراتورها ) می تواند مورد استفاده قرار گیرد . در شکل (۱) برش عرضی یک توربو پاورفورمر نشان داده شده است .
Pf در مقایسه با ژنراتورهای معمولی در ولتاژ بالا و جریان پایین کار می کند به عبارت دیگر اساس کار پاورفورمر بر مبنای افزایش ولتاژ و کاهش جریان می باشد .
ماکزیمم ولتاژ خروجی این ژنراتور با تکنولوژی کابل محدود می گردد که در حال حاضر با توجه به تکنولوژی بالای ساخت کابلها ، می توان ولتاژ آنرا تا سطح KV400 طراحی نمود . هادی استفاده شده در Pf بصورت دوار است در حالیکه در ژنراتورهای معمولی این هادی بصورت مستطیلی می باشد . در نتیجه میدان الکتریکی در Pf یکنواخت تر خواهد بود . ابعاد سیم پیچ بر اساس ولتاژ سیستم و ماکزیمم قدرت ژنراتور تعیین می گردد. در Pf لایه خارجی کابل در تمام طول کابل زمین می گردد . این امر موجب می شود که میدان الکتریکی در طول کابل محدود گردد و دیگر مانند ژنراتورهای معمولی ، نیاز به کنترل میدان در ناحیه انتهایی سیم پیچ نباشد . مزایای زمین کردن کابل سیم پیچ استاتور،این است که دیگر خطر کرنا  یا تخلیه جزئی  در هیچ ناحیه ای از سیم پیچ وجود ندارد و همچنین ایمنی افراد بهره بردار و یا تعمیر کار افزایش می یابد. سر بندیها و اتصالات معمولاً در فضای خالی مورد دسترس در محل انجام می گیرد. بنابراین محل این اتصالات در یک نیروگاه نسبت به نیروگاه دیگر متفاوت  می باشد. اما در هر حال این اتصالات در خارج از هسته استاتور می باشد. برای مثال اتصالات و سربندی ها ممکن است زیر ژنراتور و یا خارج از قاب استاتور انجام گیرد. بدین ترتیب اتصالات و سر بندی ها ، مشکلات ناشی از ارتعاشات و لرزشهای بوجود آمده در ماشینهای معمولی را نخواهند داشت.
تفاوت مهم پاورفورمر و ژنراتور های معمولی این است که پاورفورمر می تواند مستقیماً به شبکه قدرت متصل شود . این طراحی باعث حذف مدار بریکر ژنراتور، شین جریان بالا و ترانسفورماتور افزاینده نیروگاه می شود چرا که پاورفورمر عمل ژنراتور و ترانسفورماتور افزاینده را با هم در خود دارد (شکل (۲) را ببینید).
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: Power former جدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت
دسته: مهندسی برق- شبکه های انتقال و توزیع
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ۱۰۰

 

 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا