پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعاتپایان نامه رشته مهندسی کامپیوترپایان نامه فنی مهندسی

دانلود پایان نامه کاربرد نانو تکنولوژی در الکترونیک

پروژه بررسی کاربرد نانو تکنولوژی در الکترونیک

جهت اخذ درجه کارشناسی

کاربرد نانو تکنولوژی در الکترونیک

بخشی از فهرست مقاله:
تاریخچه نانو درجهان
فناوری نانو چیست؟
شاخه های فناوری نانو
نانو تکنو لوژی مرطوب
نانو تکنولوژی خشک
نانو تکنو لوژی محاسبه ای
عناصر پایه در فناوری نانو
اولین و مهمترین عنصر پایه، نانو ذرات
عنصر پایه بعدی نانو لوله کربنی
ترانزیستورها
حسگرها
نمایشگرهای گسیل میدانی
حافظه‌های نانولوله‌ای
استحکام‌دهی کامپوزیت‌ها
سومین عنصر پایه نانو کپسول
فناوری نانو در آینده نه چندان دور
نانو چقدر کوچک است؟
آینده زیر سایه نانو
چندمحصول تجارى شده با استفاده از فناورى نانو
پارچه هاى ضدچروک و ضدلکه
محافظت پوست، با قابلیت نفوذ عمیق
عینک هاى آفتابى با کیفیت بالا
نانو جوراب
کرم هاى ضدآفتاب
فشرده‌کردن نانوپودرها در دمای پائین
وضعیت جهانی
خلاصه فصل اول
فصل دوم:نانو تکنولوژی
مقدمه
تاریخچه نانوتکنولوژی
تاریخچه نانو در جهان
آغاز نانوتکنولوژی
نانو تکنولوژی، فناوری نوین
نانوتکنولوژی چیست؟

و…  جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

.————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه کاربرد نانو تکنولوژی در الکترونیک ” بدین شرح است:

.

اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال ۱۹۵۹ زده شد. در این سال ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی با عنوان «فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد» ایده فناوری نانو را مطرح ساخت. وی این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم . واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو در سال ۱۹۷۴ بر زبانها جاری شد.او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می‌باشد، به کار برد. در سال ۱۹۸۶ این واژه توسط کی اریک درکسلر در کتابی تحت عنوان : «موتور آفرینش: آغاز دوران فناوری‌نانو» بازآفرینی و تعریف مجدد شد. وی این واژه را به شکل عمیق‌تری در رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داده و بعدها آنرا در کتابی تحت عنوان «نانوسیستم‌ها ماشین‌های مولکولی چگونگی ساخت و محاسبات آنها» توسعه داد.
۱-۱-تاریخچه نانو در جهان
 چهل سال پیش ریچارد فیمن متخصص کوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل در سخنرانی معروف خود در سال ۱۹۵۹ با عنوان آن پایین فضای بسیاری هست به بررسی بعد رشد نیافته علم مواد پرداخت وی در آن زمان اظهار داشت اصول فیزیک، تا آنجایی که من توانایی فهمش را دارم، بر خلاف امکان ساختن اتم به اتم چیزها حرفی نمی زند او فرض را بر این قرار داد که اگر دانشمندان فرا گرفته اند که چگونه ترانزیستورها و دیگر سازه ها را با مقیاس های کوچک بسازند، پس خواهیم توانست که آنها را کوچک و کوچکتر نماییم . در  واقع آنها به مرزهای حقیقی شان در لبه های نا معلوم کوانتوم نزدیک خواهند بود به طوری که یک اتم را در مقابل دیگری به گونه ای قرار دهیم که بتوانیم کوچکترین محصول مصنوعی و ساختگی ممکن را ایجاد نماییم و جای این سوال باقی می ماند که  با استفاده از این فرمهای بسیار کوچک چه وسایلی می توانیم ایجاد کنیم ؟
فیمن در ذهن خود یک دکتر مولکولی را تصور کرد که صدها بار از یک سلول منحصر به فرد کوچکتر خواهد بود و می تواند به بدن تزریق شود و درون بدن برای انجام کاری یا مطالعه و تایید سلامتی سلولها،  انجام ترمیمی و به طور کلی برای نگهداری بدن در سلامت کامل به سیر بپردازد .واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتا ینگوچی استاد علوم دانشگاه توکیو مطرح شد .او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل)دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می باشد،به کاربرد . مینسکی توانست به تفکرات فیمن قوت ببخشد مینسکی پدر هوش مصنوعی و شاگردش  درکسلرگروهی از دانشجویان کامپیوتر را به صورت انجمنی دور هم جمع کردند . او افکار جوانترها را با یکسری ایده ها که خودش نانو تکنولوژی نامگذاری کرده بود مشغول می داشت . درکسلر تنها درجه دکتری نانو تکنولوژی را در سال ۱۹۹۱ ازدانشگاه MIT دریافت داشت او یک پیشرو در طرح نانو تکنولوژی است.شکوفایی بسیار از فناوریهای مهم ازجمله فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی به عنوان دو دستاورد بسیار عظیم قرن بیستم بدون بهره گیری از نانو تکنولوژی دچار اختلال  خواهند شد .
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کامل: بررسی  کاربرد نانو تکنولوژی درالکترونیک
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۲۳
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا