دانلود گزارش کارآموزی

دانلود گزارش کار آموزی آشنایی با تابلو برق قطعات و نحوه نصب

گزارش کار آموزی آشنایی با تابلو برق قطعات و نحوه نصب

آشنایی با تابلو برق قطعات و نحوه نصب

بخشی از فهرست مقاله:

آنچه باید گفت…
معرفی شرکت کمال گستر الکترونیک و آشنایی با سابقه و زمینه های کاری این شرکت
نکات فنی برای تولید تابلو برق
انواع تابلو برق از نظر ساختمان بیرونی و محل نصب
آشنایی با قطعات مورد استفاده در ساخت تابلو برق
روش نصب تابلو برق
نصب قطعات تابلو برق
آزمون راه اندازی تابلو برق
تعمیر و نگهداری اتصالات تابلو
زنگ زدایی تابلوهای برق
گزارش مراحل کلی ساخت تابلو در کارخانه تابلو برق سازی: سازی در شهرک صنعتی بندرعباس

و … جهت مشاهده فهرست مطالب این کارآموزی اینجا کلیک کنید.

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” گزارش کار آموزی آشنایی با تابلو برق قطعات و نحوه نصب ” بدین شرح است:

شرکت کمان گستر یکی از مطرح ترین شرکت های خصوصی در زمینه خدمات صنعت برق در بندرعباس می باشد. این شرکت بیش از ۶ سال متوالی پیمانکاری سه بندر تجاری و مسافرتی بندرعباس ( بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر شهید حقانی ) را بر عهده دارد.
این شرکت در زمینه تمام خدمات و امور اجرایی و تعمیراتی در صنعت برق این سه بندر را بر عهده دارد؛ از تعمیر وسایل برقی و برق کشی ساختمان ها گرفته تا پست ها و تابلوهای برق و دوربین مدار بسته و دستگاه های مخابراتی و …
نکات فنی برای تولید تابلو برق
ورقه های مورد نیاز در تابلوها از ورقه های فلزی روغنی به ضخامت ۲ میلی متر ساخته می شود و ابعاد تابلو متناسب با قطعات نصب شده در داخل آن می باشد؛ بطوری که در موقع کار اپراتور روی تابلو به راحتی امکان دسترسی به تمام قطعات داخلی آن باشد و همچنین در صورت لزوم بتوانیم قطعات جانبی را به مدار وصل کنیم.
برای ایمنی بیشتر اپراتور در هنگام کار باید در این تابلو بجز درب اصلی ، دربی برای محافظت شینه ها نصب شود در این تابلو سلولهای مربوط به روشنایی معابر باید جدا از سلولهای توزیع در نظر گرفته شود و اتصال سلولهای توزیع باید از شینه های مسی یا آلومینیومی باشد و مدار روشنایی معابر این تابلو باید توسط کنتاکتور و از فتوسل فرمان گیرد.
در قسمت رنگ آمیزی بایستی نوع رنگ متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب شود و حتما عملیات چربی زدایی باید قبل از رنگ آمیزی صورت گیرد. نوع ضخامت رنگ استفاده شده هم باید توجه نمود که با آگاهی از محل نصب تابلو بین   ۲۰-۴۰ میکرون متغیر است.
شینه های مورد استفاده در این تابلو باید از جنس مس یا آلومینیوم با ضخامت (۳۰*۳mm ( طبق استاندارد انتخاب شود و محلهای اتصال پس از سوراخ کاری کاملا تمیز شده و توسط پیچ و مهره به همدیگر متصل شوند تا حداکثر هدایت الکتریکی به وجود آید و شینه ها زیاد گرم نشود. کابل ها در تابلو باید حتما توسط کابلشو به شینه ها متصل شود.  برای نصب سیم ارت باید حتما شینه مربوطه روی کفی تابلو محکم شود.
قطعات بکار رفته در این تابلو از قبیل کلید و کنتاکتور ـ فیوز ـ رله ـ فتوسل و غیره باید به نحوی وصل شود که برای تعمیر به راحتی در دسترس باشد و از مارک های دارای استاندارد جهانی تهیه شود.
بمنظور شناسایی محصول باید نقشه کامل محصول که شامل مدارات الکتریکی و سایر نکات فنی آن است در اختیار متقاضی قرار داده شود تا در موقع تعمیر راحت تر اقدام شود.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان کارآموزی: آشنای با تابلو های برق، قطعات مورد استفاده و نحوه ی نصب آن
محل کارآموزی: شرکت کمال گستر الکترونیک
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: ۴۵
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا