نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

راهنمای مراحل اخذ پایان نامه کارشناسی ارشد تا زمان دفاعیه

راهنمای مراحل اخذ پایان نامه کارشناسی ارشد تا زمان دفاعیه

آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.
۱-تهیه پایان نامه آخرین بخش دوره کارشناسی ارشد است که طی آن دانشجو موظف است در یک زمینه مربوط به رشته تحصیلی خود زیر نظر استاد راهنما به تحقیق بپردازد .

۲- استاد راهنما با پیشنهاد دانشجو و موافقت استاد و تأیید گروه تخصصی تعیین می گردد . ( ضوابط و مقررات تعیین استاد راهنما در آیین نامه تکمیلی دوره های کارشناسی ارشد درج شده است که پیوست می باشد )

۳- به منظور تسریع در امور اداری پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد قبل از تصویب پروپوزال در گروه ، مدیران گروهها نسبت به ارائه مدارک لازم جهت اخذ مجوز برای اساتید راهنما و مشاور اقدام نمایند . ( مدارک لازم تصویر آخرین حکم کارگزینی ،‌تصویر آخرین مدرک تحصیلی ، کپی صفحه اول شناسنامه ، کپی کارت ملی

۴- استاد مشاور با هماهنگی استاد راهنما و تأیید شورای تخصصی گروه تعیین می گردد .

۵- زمانی که پروپوزال در شورای تخصصی گروه به تصویب رسید به شورای پژوهشی واحد جهت تصویب نهایی ارسال می گردد .
تبصره – معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی عهده دار کنترل تعداد پایان نامه هایی است که هر عضو هیئت علمی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به عهده دارد .
تبصره : دانشجویان در تکمیل فرم پروپوزال و فرم های ضمیمه آن دقت لازم و کافی داشته باشند ( دستور العمل تنظیم فرمهای پروپوزال و پایان نامه ضمیمه می باشد ) .

۶- بعد از مراحل تصویب پروپوزال ،‌مرحله دریافت کد شناسایی پایان نامه از دفتر امور پژوهشی سازمان مرکزی می باشد .

۷- انجام پروژه پایان نامه

۸- صدور ابلاغیه های استادان راهنما و مشاور از سوی معاون پژوهشی دانشگاه انجام می گیرد
نمودار گردش کار دوره های کارشناسی ارشد ضمیمه می باشد .

درخصوص دانشجویان که تاریخ انتخاب پایان نامه را در نیمسال اول هر سال تحصیلی انجام می دهند (‌مهر ماه ) در صورتی می توانند پایان همان نیمسال فارغ التحصیل شوند که حداکثر تا ۳۰ دی ماه موافقت آمادگی دفاع را پس از تأیید گروه توسط استاد راهنما و مشاور کتباً به حوزه معاونت پژوهشی اعلام، معاونت پژوهشی رساله را به داور ارسال و درصورت تأیید تاریخ دفاع تعیین گردد .(دانشجویان حاکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند همان نیمسال باید از پایان نامه خود دفاع نمایند تا مشمول سنوات آموزشی و پرداخت شهریه ترم بعد نگردند) درخصوص دانشجویان که تاریخ انتخاب پایان نامه را در نیمسال دوم سال تحصیلی انجام می دهند در صورتی می توانند پایان همان نیمسال فارغ التحصیل شوند که حداکثر تا سی ام شهریور ماه موافقت آمادگی دفاع را پس از تأیید گروه توسط استاد راهنما و مشاور کتباً به حوزه معاونت پژوهش اعلام، معاونت پژوهشی رساله را به داور ارسال و در صورت تأیید تاریخ دفاع تعیین می گردد. .(دانشجویان حاکثر تا تاریخ ۳۰ مهرماه همان نیمسال باید از پایان نامه خود دفاع نمایند تا مشمول سنوات آموزشی و پرداخت شهریه ترم بعد نگردند)

تا زمانی که دانشجویان اعلام آمادگی دفاع نکرده اند و واحد پایان نامه را دارند در هر نیمسال تحصیلی ملزم به ثبت نام و تمدید پایان نامه می باشند .

با توجه به بخشنامه شماره ۱۲۷۹/۷۳ مورخه ۲۴/۱/۸۷ ،‌پس از تصویب پروپوزال در گروه تخصصی و تصویب نهایی در شورای پژوهشی واحد ، تاریخ دفاع حداقل شش ماه پس از تصویب شورای پژوهش در نظر گرفته می شود
به منظور جلوگیری از تکراری بودن عناوین پایان نامه ها لازم است مدیران محترم گروههای تحصیلات تکمیلی لیستی از تعداد پایان نامه های دفاع شده واحد را تنظیم تا از تکراری بودن و تصویب مجدد آنها در شورای تخصصی گروه جلوگیری بعمل آید .

.

مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا