نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

شیوه نامه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شیوه نامه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

در اینجا نمونه ای از شیوه نامه دفاع پایان نامه که در دانشگاه آزاد اجرا می شود جهت آشنایی دانشجویان گرامی قرار داده شده اشت:

به منظور ارتقاء کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد و تشویق دانشجویان به تحقیق بیشتر و نگارش مقاله در جهت یکسان سازی نحوه ارزشیابی پایان نامه ها ، این شیوه نامه تنظیم و برای دانشجویان کلیه گروههای تخصصی اجرا می شود.

الف ) جلسه دفاع از پایان نامه می تواند در یک مرحله برگزار شود اما نمره نهایی دفاع از پایان نامه پس از ارائه مدارک مربوط به پذیرش چاپ مقاله مستخرج شده از پایان نامه در مجلات یا کنفرانسهای معتبر مشخص و اعلام خواهد شد .

ب ) حداکثر نمره ای که در جلسه دفاع توسط اعضاء هیأت داوری برای دانشجو تعیین می شود ۱۸ از ۲۰ می باشد .

پ ) تصمیم گیری در مورد ۲ نمره مربوط به مقاله بعهده شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که پس از بررسی مدارک ارائه شده ( نسخه نگارش شده ، نامه پذیرش و یا نسخه چاپ شده مقاله ) و مطابقت با فهرست مجلات مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، کمیسیون بررسی و تأیید مجلات دانشگاه آزاد اسلامی و سایتهای مربوطه ، حداکثر نمره اختصاص یافته براساس جدول مندرج در فرم شماره ۵ تعیین و نمره نهایی که حاصل جمع نمره کسب شده در جلسه دفاع و نمره مقاله ( یا ثبت اختراع ) می باشد توسط معاونت پژوهشی اعلام و نمره نهایی توسط معاونت پژوهشی در صورتجلسه دفاع دانشجو درج خواهد شد .

ج ) درصورتیکه دانشجو تمایلی برای نگارش ، اخذ پذیرش و یا چاپ مقاله نداشته باشد ، می تواند با تکمیل و ارائه درخواست کتبی به گروه (‌فرم شماره ۴ ) انصراف خود را در این مورد اعلام نماید . در اینصورت حداکثر نمره ممکن برای دانشجو ۱۸ از ۲۰ خواهد بود .

چ ) درصورتیکه جلسه دفاع ، دانشجو ملزم به انجام اصلاحات جزئی مطرح شده توسط اعضاء هیأت داوری شود ، لازم است حداکثر تا زمان ارائه مدارک مقاله ، اصلاحات مورد نظر را انجام و مراتب در فرم شماره ۵ به تأیید استاد / استادان راهنما و مدیر گروه تخصصی برسد .

ح) پس از برگزاری جلسه دفاع ، دانشجو حداکثر ۲ ماه فرصت دارد تا نسبت به ارائه مدارک مربوط به مقاله و اخذ تأیید استادان راهنما و مدیر گروه در فرم شماره ۵ اقدام نماید . بدیهی است در صورت عدم ارائه به موقع مدارک مزبور ، شورای پژوهشی دانشگاه مجاز خواهد بود نمره کسب شده در جلسه دفاع را بعنوان نمره نهایی در صورتجلسه دفاع بدون لحاظ کردن نمره مقاله درج و از پذیرش مدارکی که احتمالاً بعد از مهلت مقرر توسط دانشجو یا گروه مربوطه ارائه می شود خود داری نماید .

تبصره
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در صورت دارا بودن فرصت جهت نظام وظیفه و یا نداشتن مشکل نظام وظیفه به مدت شش ماه با مجوز معاونت پژوهشی واحد، فرصت دارند تا پذیرش یا چاپ مقاله مستخرج از پایان نامه خود را ارائه دهند. در صورتیکه محدودیت نظام وظیفه دارنداین مهلت حداکثر تا سه ماه پس از دفاع تعیین می گردد.

خ ) مسئولیت نظارت ، بررسی و کنترل مدارک و فرمهای مربوط به ارزشیابی دفاع ، تعیین نمره مقاله ، صورتجلسه دفاع و ۰۰۰ بعهده حوزه معاونت پژوهشی بوده و صورتجلسه دفاع دانشجو پس از درج نمره نهایی و تأیید معاونت پژوهشی ذیربط ارسال و سایر مدارک و فرمها در پرونده دانشجو در حوزه معاونت پژوهشی بایگانی خواهد شد .

مراحل اجرایی شیوه نامه بصورت مرحله به مرحله به شرح زیر می باشد :

۱) دانشجو پس از اتمام مرحله تدوین پایان نامه و سپری شدن حداقل زمان لازم از تصویب عنوان پایان نامه در شورای پژوهشی ،‌به دفتر پژوهشی دانشگاه مراجعه و فرم درخواست مدارک را تکمیل می نماید . ( تبصره : دانشجو زمانی باید آمادگی خود را برای دفاع اعلام نماید که هیچ واحد درسی به غیر از پایان نامه نداشته باشد و تمام نمرات دانشجو نیز اعلام شده باشد .

۲) حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه درصورت سپری شدن حداقل ۶ ماه از زمان تصویب موضوع و نداشتن مشکلات نظام وظیفه و آموزشی ، فرم اعلام آمادگی دفاع ،‌فرم استعلام وضعیت تحصیلی و فرم های مربوطه دیگر را به دانشجو تحویل می نماید .

۳ ) پس از تکمیل و ارائه مدارک و یک نسخه پایان نامه ( بدون صحافی ) که صفحه اول آن به تأیید استاد راهنما رسیده توسط دانشجو به دفتر پژوهشی تحویل گردد ( مندرجات و محتویات علمی پایان نامه کامل و به صورت تایپ شده باشد )

۴) امضاء‌استاد راهنما در صفحه اول نسخه پایان نامه یا رساله تحویلی به عنوان تأیید برمحتوای علمی و تکیمل و انطباق آن با فرمت استاندارد تدوین پایان نامه ،‌الزامی است .

۵) مجوز دفاع و دعوتنامه اساتید برای شرکت در جلسه دفاع صادر و به نحو مقتضی برای ایشان ارسال خواهد شد .

۶ ) صورتجلسه دفاع همانند روال قبلی در ۳ نسخه صادر و بهمراه برگه ارزشیابی دفاع ( که درحوزه پژوهشی دانشگاه به تعداد اعضاء هیأت داوری آماده شده ) تحویل خواهد شد .

۷ ) پس از اتمام جلسه دفاع ،‌نمره پیشنهادی اعضاء هیأت داوری در صورتجلسه دفاع درج خواهد شد . همچنین لازم است هر ۳ نسخه صورتجلسه دفاع دانشجو نیز توسط اعضاء حاضر در جلسه امضاء شود .

۸) پس از برگزاری جلسه دفاع ، کلیه مدارک مندرج در بند ۴ که به تأیید اعضاء جاضر در جلسه رسیده .‌به دفتر پژوهشی دانشگاه تحویل گردد .

۹ )پس از مشخص شدن وضعیت مقاله دانشجو ( ارائه مدارک مربوط به نگارش ،‌پذیرش یا چاپ مقاله و یا انصراف دانشجو از ارائه مقاله ) و انجام اصلاحات احتمالی پایان نامه ، فرم تعیین ارزش مقاله و صورتجلسه دفاع با درج نمره در مدیریت پژوهشی دانشگاه تنظیم و توسط استادان راهنما و مدیر گروه تخصصی تکمیل و نمره مربوط به مقاله یا مقالات ارائه شده با توجه به جدول نوع و حداکثر نمره مقاله یا ثبت اختراع توسط حوزه معاونت پژوهشی تعیین و نمره نهایی ( جمع نمرات دفاع و مقاله یا ثبت اختراع ) به معاونت پژوهشی پیشنهاد و نمره نهایی توسط معاونت پژوهشی در فرم مربوطه درج و امضاء می گردد .

۱۰) کلیه مدارک مربوط به مقاله و فرمهای مورد استفاده در پرونده پژوهشی دانشجو در محل حوزه معاونت پژوهشی بایگانی می شود صورتجلسه دفاع ،‌پس از درج نمره و درجه در ذیل آن و امضاء مهر توسط معاونت پژوهشی ،‌همانند روال گذشته به همراه اصل پروپوزال دانشجو به طریق مقتضی به منظور انجام امور فراغت از تحصیل وی به حوزه معاونتهای ذیربط ارسال خواهد شد .

۱۱ ) تسویه حساب دانشجو با ارائه مدارک مورد نیاز همانند گذشته انجام خواهد شد .
در مرحله بعد از دفاع لازم است تعداد ۲ نسخه CD حاوی متن نهایی پایان نامه یا رساله بطور کامل (‌با فونت Times New Roman و با دو فرمت pdf Word ) و همچنین فرمهای ساختار بانک اطلاعات و چکیده پایان نامه یا رساله علاوه بر تعداد ۲نسخه پایان نامه یا رساله مجلد صحافی شده به حوزه پژوهشی دانشگاه ارائه شود .
یک نسخه CD پایان نامه به صورت PDF باشد .

.

مطالب مرتبط:

راهنمای مراحل اخذ پایان نامه کارشناسی ارشد تا زمان دفاعیه

مراحل اخذ نمره مقاله پس از دفاع پایان نامه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا