اخبار دانشگاهی

علوم انسانی در صدر پایان نامه های ثبت شده دانشگاهی

علوم انسانی در صدر پایان نامه های ثبت شده دانشگاهی

pn-oloom ensani

علوم انسانی در صدر پایان نامه های ثبت شده دانشگاهی
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از ثبت بیش از ۲۶ هزار پایان نامه و پروپوزال در ۶ ماه نخست امسال، در پایگاه پایان‌نامه‌های ایرانداک خبر داد که بیشترین آن مربوط به علوم انسانی است.

 از ابتدای سال ۹۴ تا پایان شهریور، ۲۶ هزار و ۴۸۳ پایان‌نامه و ۲۷ هزار و ۷۸۳ پروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسیده است.

از میان پایان‌نامه‌ها و پروپوزال‌های ثبت شده توسط دانشجویان، ۱۹ هزار و ۱۵۰ پایان‌نامه و ۱۰ هزار و ۴۷۰ پروپوزال توسط دانشگاه‌ها تایید شده است.

در این میان، بیش از ۹۲ درصد پایان‌نامه‌های ثبت شده مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع دکترا بوده است.

در این بازه زمانی، بیشترین پایان‌نامه‌‌های تایید شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۸ هزار و ۵۵۳ رکورد و پس از آن به ترتیب گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی قرار دارند.

در ۶ ماه نخست سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد کرمانشاه، به ترتیب بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌های کشور در تایید پایان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی آغاز شده و ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا