آموزش زبان انگلیسینگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

فرهنگ لغت انگلیسی برای نگارش پایان نامه و مقاله

فرهنگ لغت انگلیسی برای نگارش پایان نامه و مقاله

 

فرهنگ لغت انگلیسی برای نگارش پایان نامه و مقاله

دانشگاهیان و پژوهشگران دایره واژگان گسترده دارند. سال‌ها طول می‌کشد تا در اثر مطالعه متون رشته‌ای علمی در کلمات آن رشته کارشناس شد. یکی از مهارت‌های کلیدی در نگارش پایان نامه و مقاله نویسی استفاده از کلمات مناسب است. با این حال، وقتی صحبت از کاربرد لغات به میان می‌آید، این اصطلاحات تخصصی نیستند که موجبات نگرانی دانشگاهیان را فراهم می‌آورند. مشکل در استفاده از کلماتی نهفته است که در بسیاری از ژانرهای نگارشی دانشگاهی، صرف نظر از موضوع و یا دامنه، مشترک هستند.

فرهنگ-لغت-انگلیسی-برای نگارش-پایان-نامه-و-مقاله

فرهنگ لغت انگلیسی برای نگارش پایان نامه و مقاله

فرهنگ واژگان واژه نامه انگلیسی دانشگاهی آکسفورد [Oxford Learner’s Dictionary of Academic English] فقط بر این لغات استوار است که از آن‌ها تحت عنوان «لغات عمومی دانشگاهی» یاد می شود. این کتاب فرهنگ لغتی است برای کسانی که به طور خاص برای ادامه تحصیل دانشگاهی در موضوعات مختلف از جمله علوم به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازند. فرهنگ لغت است که برای پاسخگویی به نیازهای خاص این دانشجویان طراحی شده، تاکیدی دقیق و منحصر به فرد بر روی زبان نگارش دانشگاهی دارد.

هدف از جمع‌آوری فرهنگ لغت‌های رومیزی بزرگ مانند فرهنگ لغات انگلیسی آکسفورد [Oxford Dictionary of English] جامع بودن آن‌ها است به طوری که همین فرهنگ بیش از ۳۵۰،۰۰۰ کلمه، عبارت، و معنی در خود دارد. فرهنگ لغت دانشگاهی با داشتن ۲۲،۰۰۰ کلمه، عبارت، و معنی، بیشتر انتخابی است تا جامع. این تعداد از کلمات از چهار زمینه مختلف گسترده که مناسب برای پایان نامه علوم پایه، پایان نامه علوم انسانی و پایان نامه فنی مهندسی است استخراج شده است. این فرهنگ لغت، علاوه بر مدخل‌های معمولی یک فرهنگ، اطلاعات مفید و گوناگون زیادی در درون کادر‌های متن ارائه می‌دهد. عنوان این کادر‌ها :«کدام کلمه؟»، اصطلاحنامه، «نکته دستوری زبان» و «بانک زبان» است. مثلاً «کدام کلمه؟»، به معنای استخراج تفاوت بین کلمات جفت مانند  generally و commonly، narrow و  thinو principal و principle است.

از آنجا که لغت نامه با کلمات سر و کار دارد، با زبان در سطحی دانه دانه رفتار می‌کند. از سوی دیگر، انگلیسی دانشگاهی در نوشتن ژانرهایی مانند عنوان انواع مقالات و موضوع پایان نامه، چکیده مقاله، بررسی ادبیات و ایمیل نیاز به مهارت دارد. این جایی است که آموزش نگارش دانشگاهی آکسفورد [Oxford Academic Writing Tutor] به کار می‌آید. این مقاله آموزشی در قالب یک ضمیمه ۴۸ صفحه‌ای در انتهای فرهنگ لغت اصلی آمده است. این مقاله آموزشی به نوبه خود، با یک سی دی تعاملی به نام Oxford Academic iWriter تکمیل شده است (که همراه با نسخه چاپ شده فرهنگ لغت ارائه می‌شود). این سی دی حاوی متون نمونه، راهنمایی در ساختار متن نگارش پایان نامه و کمک به نوشتن طیف وسیعی از نوشته‌ها مانند انواع مقالات، مطالعات موردی و پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا است.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا