معرفی پايگاه های اطلاعاتی علمی

فهرست مهمترین پایگاه های اطلاعاتی علمی و تخصصی

فهرست مهمترین پایگاه های اطلاعاتی علمی و تخصصی

معرفی پایگاه های اطلاعاتی علمی

.

PubMed
/http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

پایگاه اطلاعاتی پزشکی که حاوی اطلاعات بیش از ۱۷ میلیون چکیده مقالات مجلات حوزه پزشکی است. این پایگاه اولین و مهمترین پایگاه اطلاعاتی برای دسترسی به آخرین یافته های تحقیقاتی در عرصه درمان و تشخیص بیماری ها در کلیه زمینه های پزشکی و علوم وابسته است.

.

 ——————

.
PubMedCenteral

www. PubMedCental.com
پایگاه اطلاعاتی پزشکی که حاوی متن کامل هزاران مقاله مجله، مقاله کنفرانس، پایان نامه و غیره در حوزه پزشکی است.

.

 ——————

.

Eric
http://eric.ed.gov/
پایگاه اطلاعاتی حوزه آموزش و پرورش و علوم تربیتی که حاوی اطلاعات بیش از ۱ میلیون چکیده مقالات مجلات است و توسط وزارت آموزش و پرورش آمریکا تهیه می گردد. این پایگاه برای دسترسی به مقالات و تحقیقات حوزه علوم تربیتی و آموزش پرورش توصیه می شود.

.

 ——————

.

Agricola
agricola.nal.usda.gov/
پایگاه اطلاعاتی کشاو رزی که توسط کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا در دسترس قرار گرفته است و حاوی اطلاعات بیش از ۳ میلیون چکیده مقالات مجلات حوزه کشاورزی است. از طریق این پایگاه می توان به آخرین یافته های تحقیقاتی در زمینه های مختلف کشاورزی دست یافت.

.

 ——————

.

USPTO
http://www.uspto.gov/
پایگاه اطلاعاتی پروانه های ثبت اختراعات آمریکا که امکان دسترسی به هزاران پروانه ثبت اختراع را می دهد و می تواند در زمینه های علوم فنی و مهندسی و پزشکی و نیز حوزه شیمی و مکانیک کاربرد فراوان داشته باشد

.

 ——————

.

Onelook dictionary
http://www.onelook.com/
ابر فرهنگ اینترنتی که امکان جستجو در بیش از هزار فرهنگ لغات عمومی نظیر آکسفورد و کمبریج و نیز فرهنگ های تخصصی در کلیه علوم را می دهد. از طریق این پایگاه می توان معنی لغات انگلیسی در بیش از هزار فرهنگ تخصصی از آشپزی تا کشاورزی گرفته تا علوم کامپیوتر و مخابرات دسترسی پیدا کرد.

.

 ——————

.

پایگاه استنادی ISI غیر رایگان
http://www.isiknowledge.com/
پایگاه گران قیمت آی اس ای که تنها در برخی از دانشگاههای کشور قابل دسترس است و از طریق آن می توان به جستجوی مقالات علمی در بیش از ۱۰ هزار مجله پر استناد در جهان دست یافت. این پایگاه مهمترین منبع برای تحقیقات بین المللی است.

.

 ——————

.
Internet movie database
www.imdb.com
بزرگترین و مهمترین پایگاه اطلاعاتی فیلمهای سینمایی جهان که اطلاعات بیش از ۶۰۰ هزار فیلم و سریال تلویزیونی و نیز اطلاعات کارگردانها و سایر دست اندرکاران فیلم را در بر دارد. این پایگاه حتی از منابع چاپی نیز مهمتر است.

.

 ——————

.

E-prints LIS
http://eprints.rclis.org/
آرشیو مقالات رایگان و تمام متن در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی که امکان دسترسی به مقالات منتشر شده در برخی از مجلات علمی و کنفرانسها را میدهد.

.

 ——————

.

CogPrints
http://cogprints.org/
آرشیو مقالات تمام متن و رایگان در حوزه زبان شناسی، زیست شناسی، کامپیوتر و علوم اجتماعی و رشته های دیگر که هزار ان مقاله مجله و کنفرانس و طرح تحقیقاتی را در بر دارد.

.

 ——————

.
CiteSeer
citeseer.ist.psu.edu/
آرشیو مقالات تمام متن در حوزه کامپیوتر که از طریق آن می توان به هزاران مقاله در حوزه کامپیوتر دست یافت.

.

 ——————

.
Arxiv
www.arxiv.org
مهمترین آرشیو مقالات تمام متن و رایگان در حوزه فیزیک و ریاضیات که هزار ان مقاله مجله و کنفرانس و طرح تحقیقاتی را در بر دارد.

.

 ——————

.
National Academic Press
www.nap.edu
از طریق سایت انتشارات آکادمیک پرس می توان به بیش از ۴۰۰۰ کتاب معبر دانشگاهی که در نمایشگاههای بین المللی کتاب به فروش می رسند به طور رایگان دسترسی پیدا کرد.

.

 ——————

.
پایگاه اطلاعاتی استنادی جهان اسلام – غیر رایگان
www.isc.gov.ir
پایگاه استنادی نسبتا نوظهور که از طریق آن می توان به شبکه استنادی مجلات علمی ایران دست یافت که توسط مرکز منطقه ای علوم و فناوری شیراز تهیه شده است و مجلات پر استناد ایران را نشان می دهد.

.

 ——————

.
پایگاه استنادی Scopus- غیر رایگان
www.scopus.com
پایگاه استنادی نوظهور ی که در سال ۲۰۰۵ به عنوان رقیب ای اس ای بوجود آمد و شبکه استنادی میان۱۷ هزار مجله بین المللی را در اختیار محققان قرار می دهد.

.

 ——————

.

Open Directory –
www.dmoz.org
مهمترین راهنمای موضوعی در اینترنت که به صورت موضوعی به تقسیم بندی سایتهای اینترنتی می پردازد و توسط حدود ۶۰ هزار متخصص موضوعی تهیه می گردد. از طریق این سایت می توان به فهرست کلیه سایتها در یک زمینه خاص دست یافت و اطلاعات موجود در آن از کیفیت بالایی برخودار است.

.

 ——————

.

Google Books
http://:books.google.com
محصول جدید شرکت گوگل که گفته می شود اطلاعات حدود ۱۰۰ هزار کتاب را در بر دارد که بسیاری از آنها به صورت تمام متن نیز قابل دسترس هستند. این محصول گوگل انقلابی در دسترسی به کتابهای پیوسته است.

.

 ——————

.

Google Scholar
http://scholar.google.com
یکی از مهمترین پایگاههای اطلاعاتی برای بازیابی مقالات علمی در محیط وب که شبکه استنادی میان دهها هزار مقاله علمی را نظیر ای اس ای مهیا ساخته است و در رشته های علوم و علوم اجتماعی اهمیت بسزایی دارد.

.

 ——————

.
Google Translation
http://translate.google.com
از طریق نرم افزار ترجمه گوگل می توان چکیده مقالات یا هر متن و حتی سایتهای اینترنتی را از زبان فارسی یا بیش از ۵۰ زبان دیگر ترجمه کرد و بلعکس.

.

 ——————

.
Tineye
www.tineye.com
پایگاه بازیابی تصاویر در محیط اینترنت که از فناوری جدیدی برای انطباق تصاویر در محیط وب بهره می گیرد.

.

 ——————

.

میز مرجع DMOZ
www.dmoz.org/reference
در این بخش می توان به فهرست کلیه منابع مرجع اینترنتی از فرهنگ ها، راهنماها دیراه المعارف ها، مجلات و کتابشناسی ها گرفته تا نقشه ها، منابع جغرافیایی، شرح حالهاف کتابهای اکترونیکی، موزه ها و کتابخانه ها دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا