دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

دانلود رایگان مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله اقتصاد ، جغرافیا ، علوم اجتماعی

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ”  مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی ” بدین شرح است:

پدیده رو به رشد “جهانی شدن اقتصاد” در دو دهه ی اخیر تمام ارکان جوامع مختلف را تحت تأثیرقرار داده و و تغییرات عمده ای را در نظامهای اقتصادی و اجتماعی کشورها به وجود آورده است .
نقش کشورهای توسعه یافته در جهت دهی به این پدیده بر اساس منافع خود و شتاب جهانی شدن اقتصاد در دگرگون سازی نظامهای سنتی ، این نگرانی را برای کشورهای ضعیف و کمتر توسعه یافته ایجاد کرده است که در آینده ای نه چندان دور بیشتر سرمایه های خود را به علت تغییرات پیشبینی نشده “روند جهانی شدن” از دست خواهند داد.
در چنین شرایطی بدیهی است کشورهایی که بیشترین میزان تأثیر گذاری را بر پدیده جهانی شدن اقتصاد دارند، از توان ضربه پذیری کمتری برخوردار خواهند بود . حتی قادرند حرکات آینده اقتصاد جهانی را پیشبینی کنند و رفتارهای خود را با آرایشهای بعدی این پدیده سازگار نمایند.
اینک اقتصاد جهانی به مرجله ای رسیده است که برای اثر گذاری در آن باید رویه های مشترک اقتصادی و اجتماعی میان ملل مختلف را ساماندهی کرد و برآیند نیروهای متحد را برای حضور فعال در عرصه های تصمیم گیری جهانی به کار گرفت.بنابراین کشورهای کمتر توسعه یافته برای ایفای نقشی مؤثردر اقتصاد جهانی ، راهی جز وحدت رویه با ملل هم فرهنگ خود و روی آوردن به همگرایی های منطقه ای ندارند.

در این مقاله جغرافیای طبیعی , ویژگی‌های فرهنگی اجتماعی,  ویژگی‌های سیاسی, ویژگی‌های اقتصادی, ویژگی‌های ارتباطی, مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور های هم مرز اسلامی بررسی شده است.

————-

مشخصات مقاله:

دسته : اقتصاد ، جغرافیا ، علوم اجتماعی

عنوان  :  مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی

قالب بندی : word

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان مقاله بازارشناسی کشورهای اسلامی اینجا کلیک کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا