ترجمهترجمه مقالات زمین شناسیترجمه مقالات محیط زیست

دانلود ترجمه مقاله تغییرات اقلیمی ، تاثیرات انسان ، حفظ سواحل مرجانی

ترجمه مقاله تغییرات اقلیمی ، تاثیرات انسان ، حفظ سواحل مرجانی

تغییرات اقلیمی ، تاثیرات انسان ، حفظ سواحل مرجانی

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله تغییرات اقلیمی ، تاثیرات انسان ، حفظ سواحل مرجانی اینجا کلیک نمایید.

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله تغییرات اقلیمی ، تاثیرات انسان ، حفظ سواحل مرجانی ” بدین شرح است:

تنوع، فراوانی و میزان تاثیر انسان بر روی سواحل مرجانی به آن حدی افزایش داشته است که این سواحل در سطح جهانی در خطر قرار گرفته اند. افزایش قابل توجه در میزان دی اکسید کربن و درجه حرارت در ۵۰ سال آینده باعث بدتر شدن این شرایط می شود که پیش از این سواحل مرجانی در طی نیم میلیون سال گذشته پیشرفتی داشته اند. به هر حال این سواحل به جای ناپدید شدن کلی تغییراتی داشته که بعضی از گونه ها پیش از این نیز سطح تحمل بیشتری را در برابر تغییرات اقلیمی و سفید شدن مرجان نسبت به موارد دیگر داشته اند. ادغام استراتژی ها مدیریتی بین المللی که به حمایت از حفظ این سواحل می پردازد می بایست با قوت اجرایی شده و با توجه به تصمیمات سیاسی قوی برای کاهش میزان گرمایش جهانی به کار گرفته شوند.
سواحل مرجانی از نظر خدمات و سازگاری اکوسیستم برای مناطق دریایی استوایی و نیمه استوایی ، حائز اهمیت می باشند. ازاین رو چنین سواحلی در خطر تهدید جدی قرار دارند که حدود۳۰% از آن ها قبلا آسیب جدی دیده اند و ۶۰ درصد  آن ها تا سال ۲۰۳۰ از بین می روند. هیچ یک از این سواحل دست نخورده باقی نمانده است. موفقیت های منطقه ای در حفاظت از سواحل مرجانی در طول ۳۰ سال گذشته نتوانسته است میزان کاهش در مقیاس منطقه ای را معکوس کند  و مدیریت جهانی مربوط به این سواحل می بایست تحت تغییرات مهمی در تاکید و پیاده سازی آن در صورتی که تغییرات واقعی بخواهد در این زمینه صورت پذیرد، قرار گیرد. در اینجا ما به بررسی دانش کنونی در ارتباط با وضعیت سواحل مرجانی، تهدیدات بشر در مورد آن ها در زمان حال و در آینده ای نزدیک، و مسیرهای های جدید برای تحقیق در حمایت از مدیریت این منابع طبیعی حیاتی، می پردازیم.
تا این زمان تاثیر مستقیم و غیرمستقیم ماهیگیری های بیش از حد و آلودگی های ناشی از کشاورزی و گسترش سرزمین ها به عنوان یک محرک گسترده و رو به رشد در ارتباط با کاهش گونه های سواحل مرجانی و ایجاد تغییرات گسترده در اکوسیستم سواحل در طی دو دهه گذشته شده است. به دنبال افزایش جمعیت بشر و بهبود ذخایر و سیستم های حمل و نقل، میزان تاثیر بشر بر روی صخره ها به طور قابل توجهی افزایش داشته است.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Climate change, human impact and the resilience of coral reef
عنوان فارسی مقاله: تغییرات اقلیمی، تاثیرات انسان، حفظ سواحل مرجانی
دسته: محیط زیست – زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۶

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا