دانلود ترجمه مقاله تکامل خدمات عمومی از تولید مشترک تا ایجاد همکاری
ترجمه فارسی مقاله تکامل خدمات عمومی از تولید مشترک تا ایجاد همکاری
.
.
بخشی از ترجمه فارسی مقاله : تکامل خدمات عمومی از تولید مشترک تا ایجاد همکاری |
هدف – براساس مفهوم “سازمان عمومی هوشمند” به عنوان یک مسیر نظری جدید برای نظریهی مدیریت عمومی نوین (NPM)، این مقاله بحثهای اساسی اخیر در مورد NMP را گردآوری میکند زیرا این مبحث با خدمات عمومی و علم خدمات مرتبط بوده و بطور ویژه، ماهیت هوشمند بودن بخش عمومی، ارزیابی و همچنین مدیریت و رهبری خدمات عمومی را تعیین میکند. این مقاله در نظر دارد در مورد این مسائل بحث کند.
طرح/روششناختی/رویکرد – این مقاله، بحثهای جاری در مورد منطق چیرگی خدمات را هایلایت کرده و نوآوریهای اصلی در پژوهش خدمات، مطالعات نوآورانه، یادگیری سازمانی، روشهای توسعه و ارزیابی از منظر خدمات عمومی را منعکس میکند. یافتهها – چنین استدلال میشود که نظریهها و شیوههای مدیریت عمومی معاصر – و نظریههایی که بیانگر نقش خدمات عمومی هستند – باید از بدنهی نوشتههایی که در مطالعات بازاریابی و کسبوکار بر نظریههای چیرگی خدمات متمرکز میشوند بیشتر استفاده کنند. این مقاله نتیجهگیری میکند که گفتمان آکادمیک در مورد NPM و حاکمیت عمومی نوین (NPG) از نظر محتوا غنی بوده اما تا کنون از منظر خدمات عمومی نسبتا مغرضانه بوده است. مفاهیم کاربردی – چنین استدلال میشود که خدمات عمومی، عرصهای برای تعامل، همکاری و خلق مشترک است و توسط شبکههایی از سازمانهایی که این خدمات را ارائه میدهند هماهنگ میشود. ماهیت “کاربر خدمات” نیز در دهه های اخیر تغییر کرده است. این پیشرفت برای توسعهی شیوههای رهبری در خدمات عمومی دارای مفاهیمی کاربردی است. اصالت/ارزش – تعالیم NPM و NPG بتدریج فهم نقش جامعی که خدمات عمومی ایفا میکند را از دست میدهند و نقش ارزیابی خدمات عومی نیز بشدت نادیده گرفته شده است. در این راستا و با توجه ویژه به خدمات عمومی، موج جدیدی از انواع ارزیابیهای سیاست عمومی را میتوان با NPG ادغام کرد. |
.
بخشی از مقاله انگلیسی : |
The evolution of public services from co-production to co-creation |
Purpose – Based on the concept of “intelligent public organisation” as a new theoretical trajectory for New Public Management (NPM) theory, this paper brings together the recent critical discussion on NPM as it relates to public services and service science while specifically pinpointing the nature of public sector intelligence, evaluation, as well as management and leadership of public services. The paper aims to discuss these issues.
Design/methodology/approach – The paper highlights the ongoing discussion on service-dominant logic and reflects the major innovations in service research, innovation studies, organisational learning, development methods, and evaluation from the public services’ perspective. Findings – It is argued that contemporary public management theories and practices – and theories reflecting the role of public services – should make more use of that body of literature focusing on substantive service-dominant theories found in marketing and business studies. The paper concludes that the academic discourse on NPM and New Public Governance (NPG) has been rich in content, but to date rather biased from a public services perspective. Practical implications – It is argued that public services are arenas for interaction, co-operation, and co-creation, orchestrated by the networks of organisations providing these services. The essence of “service user” has also changed in recent decades. This development has practical implications for developing leadership practices in public services. Originality/value – Doctrines of NPM and NPG have been missing an appreciation of the comprehensive role played by public services and the role of evaluation of public services has also been largely ignored. In this light and in regards to public services in particular, the new wave of public policy evaluation paradigms could usefully be integrated with NPG. |
.
مشخصات مقاله : | |
عنوان فارسی: سیر تکامل خدمات عمومی از تولید مشترک تا خلق مشترک و فراتر از آن مسیر ناتمام مدیریت عمومی نوین؟ |
|
عنوان انگلیسی: The evolution of public services from co-production to co-creation and beyond New Public Management’s unfinished trajectory? |
|
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : ۱۹ |
سال انتشار : 2014 | نشریه: امرالد – Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 7166 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 887.47Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
|
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت دولتی | |
مجله: مجله بین المللی رهبری در خدمات عمومی | |
دانشگاه: دانشکده مدیریت، دانشگاه تامر، فنلاند |
|
کلمات کلیدی: رهبری، ارزیابی، مدیریت عمومی نوین، خدمات عمومی، حاکمیت عمومی نوین | |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول : ترجمه شده است | |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول : ترجمه نشده است | |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است |
مطالب مرتبط: |
دانلود مقالات مدیریت با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به سایت ایران عرضه جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– تلفن ثابت: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱ – ساعات تماس: ۷ صبح الی ۱۸ عصر – آدرس ایمیل: iranarze.supt@gmail.com – تلگرام ایران عرضه: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – پیامک: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – آدرس: آذربایجان شرقی، مرند، خیابان کشاورزی، کوچه امین، پلاک ۳۰ – کد پستی: ۵۴۱۶۸۵۵۱۸۳ |
.