دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله بررسی انواع فرهنگ سازمانی

دانلود رایگان مقاله بررسی انواع فرهنگ سازمانی – رشته مدیریت

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

.

فهرست :

مقدمه

مفهوم فرهنگ

تعریف فرهنگ

انواع فرهنگ

فرهنگ رسوبی

فرهنگ مایع و بى رنگ

فرهنگ خود هدفى و پیرو

فرهنگ پویا، هدفدار و پیشرو

فرهنگ از دیدگاه اسلام

ویژگی های فرهنگ اسلامی

فرهنگ از دیدگاه امام خمینی

مفهوم فرهنگ سازمانی

انواع فرهنگ سازمانی

حمایت مدیریت

سیستم پاداش

سازش با پدیده تعارض

نظریه روابط انسانی

نظریه تعامل

الگوی ارتباطی

مدل عملیاتی مؤلفه های فرهنگ سازمانی

منابع و مأخذ

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله بررسی انواع فرهنگ سازمانی ” بدین شرح است:

در مورد فرهنگ تعبیر و توضیحات زیادی موجود هست. یکپارچه کردن و همه را به نحوی در یک تعریف جامع در آوردن نه ممکن است و نه مقدور و نه تا به حال چنین کاری انجام گرفته است. بنا به بینش ها و نگرش های افراد و پژوهشگران، تعبیر و تعریف خاصی از «فرهنگ» استفاده شده است.
“فرهنگ” واژه‏اى فارسى و مرکب از دو جزو “فر” و “هنگ” است. “فر” به معناى شکوه و عظمت و اگر به عنوان پیشوند به کار رود به معناى جلو، بالا، پیش و بیرون است. “هنگ” از ریشۀ اوستایى سنگ به معناى کشیدن، سنگینى و وقار است. واژه مرکب “فرهنگ” به معناى بیرون کشیدن، بالا کشیدن و برکشیدن است.

اصطلاح فرهنگ داراى معانى و مفاهیم متنوع است و در سیر تاریخى خود، معانى مختلفى را به خود گرفته است از جمله: ادب، تربیت، دانش، معرفت، مجموعۀ آداب و رسوم و آثار علمى و ادبى یک ملّت، کتاب لغت، نیکویى، پرورش بزرگى، فضیلت، شکوهمندى، هنر، حکمت، شاخ درختى که زیرزمین خوابانند و بر آن خاک ریزند، و نیز تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، مکتب و ایدئولوژى (صاحبی، ۱۳۸۴، ۶۰).
فرهنگ به منزله یک مفهوم، سابقه طولانی و مشخص دارد افراد عادی ایـن مفهـوم را به مثابه کلمه ای برای نشان دادن فرهیختگی مورد اسـتفاده قـرار داده انـد. ماننـد وقتـی کـه می گوییم شخصی خیلی با فرهنگ است این کلمه از سوی مـردم شناسـان بـرای اشـاره بـه آداب و رسوم اجتماعات گوناگون به کارگرفته شده است بیشتر مـردم از چیسـتی فرهنـگ درکی ضمنی دارند. اما در تعریف انتزاعی آن با مشکل مواجه هستند.

در مورد اینکه فرهنگ چیست نظرات کاملاً متفاوتی وجود دارد صاحب نظران گوناگون تعریف متفاوتی از فرهنگ را بیان می کنند. برای نمونه ساترلند و وودوارد اشاره می کنند که «فرهنگ شامل هر آن چیزی است که بتوان از منبعی به منبع دیگر منتقل شود. یعنی همان میراث اجتماعی و کلیت جامعی که شامل دانش، دین، هنر، اخلاقیات، قانون، فنون ابزارسازی و کاربرد آن ها و روش فرارساندن آن¬ها بیان می شود» (یزدی، ۱۳۸۷، ۱-۵).

————-

مشخصات مقاله:

دسته : مدیریت

عنوان  : مقاله بررسی انواع فرهنگ سازمانی

قالب بندی : word

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان مقاله بررسی انواع فرهنگ سازمانی اینجا کلیک کنید.

دانلود مقالات انگلیسی مدیریت با ترجمه فارسی

.

مطالب مرتبط:

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا