دانلود رایگان ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده بنادر لجستیک جهانی
دانلود رایگان ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده بنادر لجستیک جهانی
بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی
دانلود رایگان ترجمه مقاله مهندسی صنایع
فهرست
چکیده
مقدمه
معیارهای ارزیابی بندرگاه مرکزی جهانی
مروری بر سیاست های بندرگاه مرکزی
بندر کائوسیونگ
بندر توکیو
بندر بوسان
مقایسه سیاست های کلی بنادر تایوان، ژاپن و کره
روش تحقیق
تحلیل رابطه ای خاکستری
متغیرهای ارزیابی
جمع آوری داده ها
تجزیه و تحلیل تجربی
تجزیه و تحلیل AHP
مشکلات محیط هزینه
محیط مشوق امتیازی
محیط عملیاتی
محیط تسهیلات زیرساختی
تحلیل GRA
نتیجه گیری و استنباط
—————–
چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده بنادر لجستیک جهانی ” بدین شرح است:
این مقاله معیارهای ارزیابی بندر لجستیک جهانی و قابلیت رقابت پذیری سه بندر بین المللی عمده در آسیای شمال شرقی را به نام های بنادر بوسان، توکیو و کائوسیونگ را از دیدگاه لجستیک و با استفاده از رهیافت تصمیم گیری چندمعیاره مرکب یکپارچه و تحلیل سلسه مراتبی (AHP) و تحلیل رابطه ای خاکستری (GRA) را مورد پژوهش قرار می دهد.
در مجموع ۲۰ معیار ارزیابی تحت پنج بعد فضای اقتصادی- سیاسی، فضای عملیاتی، فضای هزینه، محیط تسهیلات زیرساختی و فضای انگیزاننده های امتیازی بدست آمده است. نتایج AHP نشان می دهد که از دیدگاه تمام پاسخ دهندگان، پنج معیار مهم ارزیابی هزینه حمل و نقل و توزیع، راحتی امور گمرکی و رویه های ترخیص کالا، هزینه های لنگر اندازی و بارکشی، هزینه زمین و سیستم صحیح و دقیق سرمایه گذاری و مقیاس های مشوق می باشد. بر اساس نتایج GRA، بوسان بالاترین سطح رضایت مندی را به عنوان یک بندر لجستیک جهانی دارا می باشد و پس از آن بندر توکیو و بندر کائوسیونگ قرار دارند.
This paper explores global logistics hub port assessment criteria, and compares the competitiveness of three major international hub ports in Northeast Asia, namely the ports of Busan, Tokyo, and Kaohsiung, from a logistics perspective employing a hybrid multi-criteria decision-making approach incorporating the analytical hierarchy process (AHP) and gray relational analysis (GRA). A total of 20 assessment criteria are obtained under the five dimensions of political–economic environment, operating environment, cost environment, infrastructure facilities environment, and preferential incentive environment. The AHP results show that, from the perspective of all respondents, the top five assessment criteria are transport and distribution costs, convenience of customs clearance procedures, harbor and stevedoring costs, cost of land, and soundness of investment system and incentive measures. Based on GRA outcomes, Busan has the highest level of satisfaction as a global logistics hub port, followed by Tokyo and Kaohsiung.
عنوان لاتین: Determinants of global logistics hub ports
فرمت مقاله لاتین: word
عنوان ترجمه شده فارسی : تعیین کنندگان بنادر لجستیک جهانی – مقایسه سیاست های توسعه بنادر تایوان، کره و ژاپن