ترجمهترجمه مقالات عمران

دانلود ترجمه مقاله پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید

ترجمه مقاله پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید

پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید اینجا کلیک نمایید

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید ” بدین شرح است:

آذربایجان منطقه برخوردهای صفحه همگرا در طول کمر کوه فعال آلپ – هیمالیا می باشد. گسل های شکننده در منطقه آذربایجان عمدتا سنوزوئیک یا جوان تر می باشند. داده های ارائه شده بطور واضح نشان می دهند که سازه های ژئولوژی معمولا در تمام مقیاس ها از ظهور چینه تا منطقه ای تکرار می شوند. به منظور پیش بینی فعالیت زمین لرزه، نیاز به تعیین پیشینه گذشته گسل ها داریم. گسلی که فعال می باشد احتمال دارد مجددا حرکت کند.
زمین لرزه های بزرگ ۶ مه ۱۹۳۰ در ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه (GMT) باM=7.3 ، ۴ ژانویه ۱۷۸۰ با M=7.7 (زمین لرزه تبریز) و ۲۱ ژوئن ۱۹۹۰ چند دقیقه بعد از نیمه شب به میزان ۷٫۴ (زمین لرزه زنجان – رودبار) و در نزدیکی حدود ۳۲۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار کشته داشت، ۶۰۰۰۰ آسیب دیدند و ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ بی خانمان شدند. این زمینه لرزه ها بتدریج از شرق به غرب گسیخته شدند. در نتیجه، احتمال وقوع زمین لرزه بزرگ در گسل تبریز شمالی (NTF) و بخش مرکزی گسل تبریز تا خوی – سلماس وجود دارد. میانگین بازه برگشت، ۲۵۰-۳۰۰ سال تخمین زده می شود؛ بیش از ۶۰-۸۰ زمین لرزه مخرب در ۱۰۰۰-۱۲۰۰ سال در تاریخچه آذربایجان توصیف شده اند. بنابراین، همانطور که احتمال زمین لرزه های بزرگ و خطرناک در تبریز وجود دارد، ساختمان غشایی میکرو – زلزله تبریز و سایر منطقه های زلزله خیز آذربایجان باید در برنامه ساخت آتی کشور در نظر گرفته شوند و برای برنامه ریزی اقتصاد کلان و صنعتی کشور موثر خواهد بود.
مقدمه:
نبرد علیه آسیب، تخریب و از بین رفتن اموال و زندگی از زمین لرزه ها ادامه دارد. تلاش ها برای پیش بینی زمین لرزه ها در طول ۱۰۰ سال گذشته هنوز محققان را قادر نساخته است تا بطور موثر مکان، زمان و اندازه را برای حفظ حیات و اموال پیش بینی کنند. حتی در صورتیکه پیش بینی زمین لرزه های بزرگ ویژه ممکن بود، کاربرد قابل تردیدی داشته باشد.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Paleoseismicity and new seismicity studies in Azerbaijan and the necessity for seismic zonation
عنوان فارسی مقاله: پالئو زلزله شناسی و مطالعات لرزه نگاری جدید در آذربایجان و ضرورت برای ساختمان غشایی زلزله
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۷

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا