ترجمهترجمه مقالات مهندسی مواد

دانلود ترجمه مقاله چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام

ترجمه مقاله چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام

چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام

دانلود رایگان :

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی ترجمه مقاله چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام اینجا کلیک نمایید.

————

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام ” بدین شرح است:

چغرمگی ضربه ای شکاف V شکل Charpy ریبارهای TMT با تنش سلیم ۶۰۰Mpa دارای آلیاژهای مس، فسفروس، کروم و موسیبرون ارزیابی شده است. نمونه های Charpy زیراندازه (Subsize) از ریباری که لبه مارتنزیت را دست نخورده و سالم نگه می دارد ماشین کاری شد. ریبار مس – فسفروس چغرمگی ۳۵J در دمای اتاق را نشان داد. چغرمگی ریبارهای مس – thermex و مس – کروم ۲۵J بود. چغرمگی پاین فولاد فسفروس به استحکام بخشی محلول جامد و تفکیک فسفروس به gra در مرزها نسبت داده می شود. به دلیل مقاومت خوردگی برتر، ریبار TMT مس – فسفروس به عنوان ماده کاندید در بخش ساخت و ساز به شمار می رود.
کلیدواژه: چغرمگی ضربه ای Charpy, ریبار TMT, فسفروس, اتقال انعطاف پذیر – شکننده, تفکیک مرزدانه
مقدمه:
آزمون ضربه Charpy
جهت ارزشیابی چغرمگی ضربه ای از مواد تولید شده. با مقیاس صنعتی (mass – produced) مثل پلیت کاری، چکش کاری، محصول بار، سازه جوش خورده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد ASTM (1990 ASTM) E23، سایر استانداردهای بین المللی و استاندارد هندی (BIS 1998) ISI757 رویه آماده سازی نمونه و آزمون ضربه پاندولی مواد فنری را تشریح می کنند. این آزمون برای انتخاب و گزینش مواد، کنترل کیفیت و به عنوان ابزار پیگیری تکامل شکنندگی بسیار با ارزش است. از مزایای آزمون Charpy این است که شیوه آزمونی سریع است که سرمایه گذاری کمی را می طلبد. اندازه نمونه های آزمون کوچک است و ماشین کاری آن ها راحت تر است. از داده های آزمون Charpy می توان در پیش بینی عملکرد ماده در وضعیت کار و تعمیر استفاده کرد. این شیوه باعث تولید مجدد و تکثیر انتقال انعطاف پذیری به شکنندگی فولاد در حدود همان دمای که در ساختارهای مهندسی مشاهده می گردد، می شود. از نظر دانشمندان علوم هسته ای این شیوه در مطالعه آسیب مربوط به پرتوافکنی بسیار مفید و باارزش است.
————-
مشخصات مقاله:
عنوان انگلیسی مقاله: Impact toughness of high strength low alloy TMT reinforcement ribbed bar
عنوان فارسی مقاله: چغرمگی ضربه ای بار شیاردار تقویت کننده تی ام تی کم آلیاژ پراستحکام.
دسته: مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۷

 

.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا